۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
اعتباری به اما و اگر مسئولان نیست/ انتظار ۲۰ ساله مردم اردبیل برای شنیدن سوت قطار
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اعتباری به اما و اگر مسئولان نیست/ انتظار ۲۰ ساله مردم اردبیل برای شنیدن سوت قطار

اردبیل - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مردم دیگر اعتماد و اعتباری به اما و اگر مسئولان ندارند چرا که ۲۰ سال است راه آهن با اما و اگرها معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدکاظم موسوی روز دوشنبه در جریان بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: ۲۰ سال است که مردم این استان در انتظار شنیدن سوت قطار هستند اما این انتظار به سرانجام نرسیده که امیدواریم با عنایت دولتمردان به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه تا خرداد سال آینده همه نظاره‌گر افتتاح راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه احداث راه آهن میانه تا اردبیل برای ما رضایت‌بخش نیست و یک کار ابتر به نظر می‌رسد در حالی که باید این مسیر به خط ریلی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز وصل شود تا شاهد ثمربخشی این پروژه ریلی باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه به صراحت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند که راه آهن اردبیل – میانه محدودیت اعتباری ندارد یک اقدام تحسین‌برانگیز است و ما از این به بعد یقه مسئولان وزارت راه و شهرسازی را می‌گیریم تا به سرعت مقدمات تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن را با سرعت تمام مهیا کنند.

موسوی گفت: در این شرایط سخت مالی وعده‌ای که معاون رئیس جمهور برای افتتاح راه آهن اردبیل – میانه دادند جای سپاس و قدردانی را دارد و در کنار اعتبارات دولتی بانک ملی نیز باید به تعهدات خود عمل کند تا پیمانکاران با علاقه و انگیزه بیشتر پیگیر این پروژه باشند.

وی محدودیت فصل کاری را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: تا دو ماه آینده بارش برف در این استان شروع و سرمای هوا حاکم خواهد شد و ضرورت دارد عملیات ریل‌گذاری از چند جبهه کاری انجام شود تا از فرصت فصل کاری بیشتر استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: افتتاح راه آهن اردبیل – میانه در دولت تدبیر و امید کار ارزشمند و ماندگار برای این دولت محسوب خواهد شد و انتظار می‌رود با نظارت مستمر و پیگیری درست راه آهن در زمان وعده داده شده بدون اما و اگر افتتاح شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

موسوی از زحمات و پیگیری‌های معاون وزیر راه و شهرسازی و سفرهای مکرر به اردبیل برای پیگیری راه آهن اردبیل – میانه قدردانی کرد و گفت: خطیبی که معاونت توسعه راه آهن را در کشور عهده‌دار است، باید با تامین اعتبار مورد نیاز به پیمانکاران آنها را بیش از گذشته ترغیب کند تا در اولین فرصت بخش زیربنایی و روسازی راه آهن تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی به سفر فشرده و یک روزه نوبخت به اردبیل با دعوت مجمع نمایندگان استان اشاره و اظهار کرد: در این سفر در کنار بازدید از طرح‌های تولیدی و عمرانی و مساعدت نوبخت به تکمیل موزه دفاع مقدس و پل قدس در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی قرار شد تا با تامین ۳ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز بخشی از طرح‌های تولیدی و عمرانی در این استان اجرایی و عملیاتی شده و شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.

کد خبر: ۳۶٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha