۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
۶.۴ میلیارد دلار انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد
در ۱۰ ماه امسال؛

۶.۴ میلیارد دلار انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد

بوشهر- مدیرکل گمرک پارس جنوبی گفت: در ۱۰ ماه امسال و در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ۶.۴ میلیارد دلار انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد.

احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متانول، پروپان، بوتان، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محصولات صادراتی از پارس جنوبی است.

وی تصریح کرد: چین، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مقصد کالاهای صادراتی از گمرک پارس جنوبی است.

پورحیدر افزود: در ۱۰ ماه امسال ۸۲۱ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۴۲۷.۷ میلیون دلار از پارس جنوبی به کشورهای گوناگون صادرشده است.

مدیرکل گمرک پارس جنوبی اضافه کرد: در ۱۰ ماه امسال ۱۲۱ هزار و ۷۷۰ تن کالا از این گمرک وارد کشور شده که از این میزان واردات ۸۵ هزار و ۹۰۶ تن آن به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار مربوط به پروژه‌های صنعتی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی است.

کاهش واردات از گمرک پارس جنوبی

وی از کاهش واردات از گمرک پارس جنوبی خبر داد و گفت: ارزش کالاهای وارداتی از گمرک پارس جنوبی در مدت یادشده ۱.۸ میلیارد دلار است و این مقدار واردات در مقایسه با مدت ۱۰ ماه سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد و ارزش ۴۵ درصد کاهش داشته است.

پورحیدر از صادرات ۱۷.۹ میلیون تن محصولات مختلف از پارس جنوبی خبر داد و گفت: گمرک پارس جنوبی نبض اقتصادی و تجاری منطقه پارس جنوبی است.

وی اظهار داشت: صادرات انواع محصولات به ویژه تولیدات از صنایع مستقر در پارس جنوبی از این گمرک دارای رتبه برتر در کشور است.

پورحیدر با بیان اینکه منطقه ویژه پارس جنوبی دارای توانمندی بالایی در عرصه تولید محصولات صنایع پتروشیمی و گازی است افزود: این تولیدات در عرصه صادرات به کشورهای مختلف نقش مهمی دارد.

مدیرکل گمرک پارس جنوبی بیش‌ترین صادرات کالا در بین گمرکات کشور را گمرک پارس جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: این ظرفیت نشان از جایگاه اقتصادی و تجاری مهم این منطقه صنعتی، تولیدی و تجاری دارد.

کد خبر: ۳٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha