۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
جدال برای رهایی از قرنطینه اجباری مسافران در انگلیس

جدال برای رهایی از قرنطینه اجباری مسافران در انگلیس

دولت انگلیس به مسافران ورودی از بسیاری از کشورها اعلام کرده است پس از وارد شدن به انگلیس، باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه سازند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مدیران فرودگاه هیث رو (Heathrow) در لندن، از امروز با مبلغ ۱۵۰ پوند، آزمایش کرونای مسافرانی ورودی را آغاز می‌کنند تا دولت انگلیس را برای صرفنظر کردن از قرنطینه مسافرانی مبتلا به کرونا، تحت فشار قرار دهند.

هیات دولت انگلیس به مسافران ورودی از بسیاری از کشورها اعلام کرده است پس از وارد شدن به انگلیس، باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه سازند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، اقدام مقامات فرودگاه هیث رو، فشارها بر دولت انگلیس را افزایش می‌دهد تا به جای قرنطینه ساختن مسافران، از آنان آزمایش ویروس کرونا بگیرد. این رویکرد پس از ان جدی‌تر مطرح شد که دولت انگلیس به تازگی اسپانیا و فرانسه را که دو مقصد اصلی گردشگری انگلیسی هاست به فهرست کشورهایی که مسافران ورودی باید دو هفته در قرنطینه خانگی باشند افزوده است.

پیش از این دولت‌های بیش از ۳۰ کشور جهان، از جمله آلمان، اتریش و فرانسه، از این آزمایش استفاده می‌کنند تا مسافران ورودی، ناچار نشوند خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند.
به نوشته دیلی میل، گرانت شاپس (Grant Shapps)، وزیر ترابری انگلیس با این اقدام مخالفت کرده و گفته است نتیجه این گونه آزمایش ها، فقط تا ۷ درصد درست است و به همین علت، قابل اتکا نیست.

دولت انگلیس هنوز معتقد است مسافرانی وروردی از کشورهای پر تعداد مبتلا به ویروس کرونا باید خود را به مدت دو هفته در محل سکونت، قرنطینه کنند و اگر مکان مشخصی نداشته باشند باید با هزینه خودشان در هتل‌هایی که دولت برای این منظور در نظر گرفته است قرنطینه و در انزوا باشند. هیات دولت انگلیس اعلام کرده است هر کشوری که به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، روزانه بیش از ۲۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ گزارش کند، باید در فهرست قرنطینه قرار گیرد.

مقامات فرودگاه هیث رو در لندن گفته اند اگر دولت انگلیس موافقت کند، در صورت منفی بودن آزمایش کرونای مسافران ورودی، لازم نیست آنان دو هفته در قرنطینه بمانند و شاید یک هفته قرنطینه برای آنان، کافی باشد، اما دولت انگلیس تاکنون نظر خود را تغییر نداده است.

به نوشته دیلی میل، نتیجه آزمایش ویروس کرونا در فرودگاه هیث رو که ۹۰ ثانیه طول می‌کشد، در مدت ۷ ساعت، معلوم می‌شود. سپس نتیجه مرحله دوم آزمایش کرونا که ۵ تا ۸ روز بعد در منزل صورت می‌گیرد، در مدت ۷۲ ساعت آماده می‌شود. مدیران فرودگاه هیث رو از دولت می‌خواهند در صورت منفی بودن نتیجه هر دو آزمایش، مسافران ورودی را از قرنطینه معاف سازد.

کد خبر: ۳۶٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha