۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
پاسخ برقی وزیر نیرو به وزیر نفت
برق را ارزان صادر نمی کنیم

پاسخ برقی وزیر نیرو به وزیر نفت

در حالی وزیر نفت می گوید که «انصاف نیست گازوییل گران قیمت را برای صادرات برق ارزان بسوزانیم»، وزیر نیرو گفته که « قیمت صادرات برق ایران متعادل و متناسب با قیمت های منطقه است.»

به گزارش خبرگزاری بازار، بعد از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، اختلاف‌ها بر سر تامین سوخت نیروگاه ها بالا گرفته است. در حالیکه وزیر نفت صادرت برق را غیر اقتصادی خوانده و معتقد است که وزارت نیرو باید در صادرات انرژی تجدید نظر کند، وزیر نیرو می گوید: صادرات برق طبق روال گذشته در حال انجام است و نمی توان آن را متوقف کرد.

   اردکانیان در پاسخ به گفته های زنگنه مبنی بر اینکه گازوییل گران قیمت را برای صادرات برق ارزان می‌سوزانیم، گفته که قیمت صادرات برق بر اساس عرف منطقه و قیمت های جهانی تعیین شده و هیچ ارزان فروشی رخ نداده است.

انتقاد وزیر نفت به مصرف گازوییل در نیروگاه ها

در حال حاضر بیش از به دلیل افزایش مصرف در بخش خانگی تنها ۴۰ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها از خوراک گاز، ۴۵ درصد دیگر از گازوییل و مازوت  تامین ‌می‌شود. با این وجود وزیر نفت میزان حجم مصرف گازوییل و گاز در نیروگاه ها را بالا می داند. زنگنه، با انتقاد از صادرات برقی که این روزها با مصرف سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها تولید می شود، گفت: "با توجه به اینکه نیروگاه‌ها سوخت دوم دارند، در میزان تحویل سوخت گاز به آنها مراعات خواهیم کرد و حتی از دوستان وزارت نیرو نیز درخواست تدبیر در صادرات را داشته‌ایم، چراکه در این شرایط انصاف نیست که گازوئیل گران مصرف کنیم و صادرات برق ارزان داشته باشیم. "

کد خبر: ۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha