۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۲۰ روستای استان سمنان فراهم می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۲۰ روستای استان سمنان فراهم می‌شود

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اجرای پروژه توسعه ارتباطات روستایی فیبر نوری در استان گفت: زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۲۰ روستا فراهم می‌شود.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اجرای فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستایی فیبر نوری استان اظهار داشت: زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۲۰ روستای استان فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه فاز اول این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی خدمات پهن باند و ارتقای کیفیت ارتباطات از مهم‌ترین اهدافی است که در این راستا دنبال شده است.

اجرای پروژه از آبان ماه سال گذشته
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت پهنای باند مراکز سایت‌های تلفن همراه روستایی، دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب‌وکار روستاییان از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای این پروژه دنبال می‌شود، یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه از مرکز مخابراتی شهر شهمیرزاد در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و تا دهستان چاشم و روستاهای حومه و همچنین در محور سمنان_ فیروزکوه محدوده روستای افتر ادامه یافت.

حسن‌پور بابیان اینکه با اتمام پروژه دو مرکز تلفن ثابت روستایی، ۱۴ سایت اپراتور همراه اول و پنج سایت اپراتور ایرانسل و یک سایت شرکت‌های وب به شبکه پهن باند متصل می‌شوند، خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه شمار روستاهایی که در استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند به ۳۷۹ روستا رسید، افزود: برنامه‌های آموزش الکترونیکی ازجمله شبکه شاد ویژه دانش آموزان، دولت الکترونیکی خدمات نظیر سامانه سهام عدالت، تلویزیون اینترنتی، بهداشت و سلامت الکترونیکی، خدمات بانکی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

فاز دوم پروژه اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه هوشمند سازی مدارس یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد در سال جاری است، ابراز داشت: فاز دوم پروژه اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد.

حسن‌پور بابیان اینکه در راستای اجرای این پروژه ۶۸ مدرسه روستایی در استان سمنان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت اپراتورهای همراه برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اجرای پروژه خدمات عمومی اجباری (USO) در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و فناوری اطلاعات در روستاهای استان در دستور کار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش باجه‌ها و خدمات بانکی و توزیع تسهیلات حمایتی خرد و کلان روستایی گام بلندی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در روستاها است، بیان کرد: در راستای اجرای فاز دوم این پروژه ۲۰ دستگاه خودپرداز روستایی به استان اختصاص یافت.

کد خبر: ۳۶٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha