۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
۶ درصد سوپرمارکت داران تعطیل کردند/فراوانی کالا داریم ولی پول «نه»
در گفتگو با بازار عنوان شد

۶ درصد سوپرمارکت داران تعطیل کردند/فراوانی کالا داریم ولی پول «نه»

درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: جنس در بازار فراوان است ولی قیمت ها به حدی زیاد است که مردم امکان خرید ندارند.

سعید درخشانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فراوانی کالا در بازار داریم ولی نرخ اقلام به حدی افزایش یافته است که مردم به ناچار سبد کالایی خود را تغییر داده و بر حسب ضرورت اقدام به خرید می کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی مردم و افزایش معنادار قیمت کالاها خرید در سبد خانوار بر مبنای کالای اساسی، لوازم بهداشتی انجام شده و لبنیات به عنوان گزینه آخر در لیست خرید مصرف کنندگان قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تصریح کرد: در حال حاضر اتحادیه سوپرمارکت داران ۶۲۰ عضو فعال و دارای مجوز دارد که شش درصد این تعداد به دلیل شرایط اقتصادی کشور و کاهش میزان خرید مردم اقدام به ابطال پروانه، تغییر شغل و یا تعطیلی واحد صنفی خود کرده اند.

این مسئول صنفی با اشاره به تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر فعالیت اقتصادی اصناف خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی و صنفی وعده حمایت از اصناف آسیب پذیر را داده اند ولی مساله اصلی این است که تا کنون هیچ نوع اقدام حمایتی از کسبه آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا صورت نگرفته است.

درخشانی اظهار کرد: مسئولان وعده داده بودند که از اصناف برای حمایت از تبعات شیوع ویروس کرونا با تخفیف مالیاتی و پرداخت تسهیلات کمک کنند ولی تا کنون این وعده ها محقق نشده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران درباره حاشیه سود این صنف گفت: حاشیه سود در این صنف بین ۵ تا ۲۰ درصد است اما گاهی امکان بروز تخلف در عرضه اجناس با سودی بیشتر از حاشیه سود تعیین شده وجود دارد.

کد خبر: ۳۶٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha