۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مسکن کارگران در قم باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب تأمین شود
معاون استاندار قم:

مسکن کارگران در قم باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب تأمین شود

قم - بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر ضرورت تأمین مسکن کارگری ارزان در قم بر طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، محسن بهشتی در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در جانمایی طرح اقدام مسکن ملی باید به تأمین زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها توجه داشت، همچنین بر اساس قانون باید اقدامات لازم صورت پذیرد تا گرفتار برخوردهای سلیقه‌ای نشویم.

وی افزود: طرح مسکن مهر، مشکلات زیادی را به همراه داشت و باید با استفاده از تجربیات و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مانع از بروز چالش‌هایی در تحقق طرح ملی مسکن شویم.

معاون استاندار قم تصریح کرد: ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید در قم، مشکلات فراوان و هزینه‌های بالایی در تأمین زیرساخت‌ها به همراه دارد تا جایی که گاهی گران‌تر از قیمت زمین، با هزینه زیرساخت‌ها مواجه می‌شویم از این‌رو تقویت شهرهای کوچک و استفاده از بافت فرسوده و الحاق به قم در اولویت تأمین مسکن در قم قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: می‌توان چند شهر کوچک در قم را به لحاظ تأمین مسکن تقویت کرد و به ظرفیت‌سازی پرداخت و جمعیت‌پذیری شهر را افزایش داد، اینکه 11 هزار و 739 نفر در استان قم برای شهر امیرکبیر در نزدیکی استان مرکزی ثبت‌نام می‌کنند نشان‌دهنده ضعف در جانمایی است.

بهشتی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، زمین دولتی وجود ندارد و باید راهکاری در تأمین زمین اندیشید، پروژه ملی مسکن قم زودتر از استان‌های دیگر شروع شده اما بسیاری از همکاری‌ها در تأمین زیرساخت‌ها، شفاهی بوده و ممکن است مشکلاتی به دلیل نقض قوانین ایجاد شود.

وی بیان کرد: هفت ماه از ابلاغ طرح مسکن ملی می‌گذرد و مشکلات زیرساخت‌ها هنوز رفع نشده است، این طرح مصوبه هیأت دولت است و شهرداری و راه شهرسازی و بنیاد مسکن و شورای شهر باید 50 درصد از عوارض و تخفیفات را تعیین تکلیف کرده و برای صدور پروانه از ظرفیت قانونی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در خصوص تصفیه‌خانه و فاضلاب مسکن ملی نیز اقدامات لازم موردتوجه باشد، بسیاری از مشکلات پردیسان با طرح‌های موقت حل‌شده است و باید برای اقدام ملی نیز تصفیه‌خانه و فاضلاب به‌طور دائم دیده شود تا مشکلات گذشته تکرار نشود، دراین‌باره برای سیستم‌های محلی فاضلاب نیز باید کاری تخصصی اتفاق بیفتد.

وی افزود: در تأمین گاز و برق نیز باید مصوباتی موردتوجه باشد، یکی دیگر از مسائل مهم نیز بیمه است تا مبادا درروند ساخت‌وساز برای کارگران و سازه دچار مشکلات جدی شویم.

بهشتی در مورد مصوبه تأمین مسکن کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی نیز تصریح کرد: تأمین مسکن کارگری ارزان در قم باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب شکل بگیرد، ما تجربه ایجاد مسکن در کنار واحدهای صنعتی در جهت کاهش هزینه‌های کارگری را داشتیم که می‌توان از آن استفاده کرد.

کد خبر: ۳۶٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha