۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
دو سوم جمعیت زنجان در سن اشتغال هستند/ کاهش جمعیت فعال به ۳۶۵ هزار نفر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

دو سوم جمعیت زنجان در سن اشتغال هستند/ کاهش جمعیت فعال به ۳۶۵ هزار نفر

زنجان- یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، با بیان اینکه دو سوم جمعیت استان در سن اشتغال هستند، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد اشتغال جوانان با رویکرد کار آفرینی مد نظر قرار گیرد.

محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان زنجان ۳۱ هزار و ۵۴۷ بیکار دارد، گفت: در سال جاری بیکاری در استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دو سوم جمعیت زنجان شرایط سنی لازم برای اشتغال را دارند، اظهار کرد: باید برنامه ریزی های لازم برای ایجاد اشتغال جوانان با رویکرد کار آفرینی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، بر لزوم تقویت کار آفرینی در استان تاکید کرد و یادآور شد: جوانان باید به سمت کار آفرینی گرایش داده شوند.

یوسفی تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا جمعیت فعال استان زنجان دربهار ۹۸  از ۳۹۲ هزار نفر به ۳۶۵ هزار نفر در بهار سال ۹۹ کاهش یافته و این بیماری تاثیر خود را بر روی جمعیت فعال استان گذاشته است.

وی برتقویت استارت آپ ها در استان تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع مهم توسعه اشتغال را به دنبال دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، با بیان اینکه ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی و استارتاپ‌ها برای رسیدن به اشتغال پایدار بسیار مهم است، گفت: استارتاپ‌ها، شرکت‌های جوان و نوپا بوده که با ایده‌ای نو آغاز به کار می‌کنند و در مسیر توسعه و در آمدزایی راه حل های جدید مطرح می‌کنند.

یوسفی تصریح کرد: استارتاپ‌ها در بخش‌های مختلف در بازار مشغول به کار هستند که استفاده از استارت آپ‌ها در استان هم باعث کاهش بیکاری می شود.

کد خبر: ۳۶٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha