۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
موج بی سابقه تولید واکسن آنفلوانزا در شرکت‌های داروسازی جهان

موج بی سابقه تولید واکسن آنفلوانزا در شرکت‌های داروسازی جهان

با افزایش نگرانی‌ها در مورد تشدید شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا، شرکت‌های داروسازی جهان برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به میزان بی سابقه‌ای واکسن آنفلوانزا تولید کردند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، با افزایش نگرانی‌ها در مورد تشدید شیوع ویروس کرونا و با نزدیک شدن به فصل سرما و آنفلوانزا، شرکت‌های داروسازی جهان برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به میزان بی سابقه‌ای واکسن آنفلوانزا تولید کردند.

مرکز پیشگیری و مقابله با بیماری‌های آمریکا اعلام کرد: در این فصل تنها برای ۳۳۰ میلیون آمریکایی، در مجموع بین ۱۹۴ تا ۱۹۸ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد که این رقم در سال گذشته ۱۷۵ میلیون دوز بود که از یک افزایش ۱۱ درصدی حکایت دارد. شبکه عظیم داروخانه‌های CVS آمریکا به میزان ۱۸ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا سفارش داده است که دو برابر سال قبل است. داروسازی Seqirus در نظر دارد امسال تولید واکسن آنفلوانزا را ۱۵ درصد افزایش دهد و به ۶۰ میلیون دوز برساند (سال گذشته ۵۲ میلیون دوز بود).

شرکت «سانوفی» فرانسه نیز در نظر دارد تولید این واکسن را که در سال گذشته ۷۰ میلیون دوز بود به ۸۰ میلیون دوز برساند. این شرکت داروسازی فرانسوی در سطح جهانی افزایش ۲۰ درصدی را ثبت کرده است.
شرکت‌های داروسازی سانوفی فرانسه، Seqirus و «گلاکسو اسمیت کلاین (GSK)» انگلیس سه تولیدکننده بزرگ واکسن آنفلوانزا در جهان هستند. «سانوفی»، نخستین محموله واکسن‌های آنفلوانزای خود را ۲۲ ژوئیه یعنی سه هفته زودتر از (مدت مشابه) سال ۲۰۱۹ به آمریکا ارسال کرد.
در سال گذشته، بین ۲۴ هزار تا ۶۲ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست دادند. واکسیناسیون در برابر آنفلوانزا با کمک به خالی شدن تخت‌های بیمارستانی می‌تواند به عنوان یکی از اقدامات بهداشت عمومی برای جلوگیری از شیوع «کووید-۱۹» در نظر گرفته شود.
واکسن آنفلوانزا در آمریکا نسبت به سایر کشورها بیشتر استفاده می‌شود. واکسن آنفلوانزا در آمریکا از سن شش سالگی توصیه می‌شود، اما در دیگر کشورها از جمله در فرانسه، استفاده از این واکسن برای افراد آسیب پذیر و پرخطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال توصیه می‌شود. سال گذشته در آمریکا ۶۳ درصد کودکان، ۴۵ درصد بزرگسالان و ۶۸ درصد افراد بالای ۶۵ سال واکسن آنفلوانزا زده بودند.
دولت آمریکا دو میلیارد دلار برای گسترش خط تولید واکسن شرکت «سانوفی» در آمریکای شمالی اختصاص داده است. اما سناریوی دیگری نیز برای فصل زمستان وجود دارد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ممکن است شیوع همه انواع ویروس‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا را کاهش دهد.
کد خبر: ۳۵٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha