۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
توقف عرضه اوراق نفتی به دلیل مغایرت قانونی بود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

توقف عرضه اوراق نفتی به دلیل مغایرت قانونی بود

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: توقف عرضه اوراق نفتی در بورس به دلیل غیرقانونی بودن عرضه این اوراق به شکل سلف از سوی وزارت نفت بود؛ مجلس در حال پیگیری موضوع است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمید رضا حاجی بابایی، اقدام وزارت نفت در عرضه اوراق نفتی در بورس را غیر قانونی خواند و تصریح کرد: اقدامی که قرار بود، امروز وزارت نفت انجام دهد، فروش اوراق نفتی با عنوان سلف بود که به آن سود تعلق می‌گرفت؛ این واقعاً فروش نفت بود.
وی افزود: مجلس در هیچ بندی از قانون بودجه به دولت اجازه فروش نفت به صورت سلف را نداده است، اگر دولت به دنبال آن است باید در قالب لایحه و از طریق قانونی انجام دهد.

حاجی بابایی ادامه داد: با پیگیری‌هایی روز قبل کمیسیون برنامه و بودجه، امروز نیز در جلسه غیر علنی مجلس بحث مفصل و مشروح دوساعته‌ای داشتیم مبنی بر اینکه این کار تخلف قانونی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این مصوبه نه با تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹ مربوط به فروش نفت و نه با بند «الف، ت وی» تبصره ۵ این قانون مطابقت ندارد، این کار هرگز قانونی نبود و به همین دلیل نیزعرضه این اوراق در بورس متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه موضوع فروش اوراق اسلامی و خزانه آمده است، اکنون نیز شرکت ملی نفت می‌تواند، اوراق را با سود درازمدت بفروشد، اما این اوراق خیلی خریدار ندارد.

به گفته حاجی بابایی کمیسیون برنامه و بودجه صبح روز (سه‌شنبه) با حضور مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در جلسه‌ای روند قانونی انتشار این اوراق در بورس را بررسی می‌کند.

کد خبر: ۳۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha