۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
صادرات ۱۵۳ میلیون دلاری شیرینی و شکلات به ۵۶ کشور
سخنگوی گمرک اعلام کرد

صادرات ۱۵۳ میلیون دلاری شیرینی و شکلات به ۵۶ کشور

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: در ۴ ماه نخست امسال، بیش از ۱۵۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۶۳ دلار انواع نان، شیرینی، شکلات و بیسکوئیت، به ۵۶ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از گمرک، سید روح اله لطیفی، افزود: صنعت شیرینی و شکلات در کشور از دهه هفتاد وارد مرحله جدیدی از فعالیت شد که به پیشرفت در زمینه تولید محصول و استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته انجامید، این تحولات باعث شد شیرینی و شکلات ایرانی به کشورهای زیادی در جهان صادر شود و رقیب قدرتمندی برای بسیاری از کشورهای دنیا باشد.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان و صادر کنندگان کشورمان در ۴ ماهه اول سال ۹۹ اقدام به صادرات بیش از ۵۸ میلیون و ۹ هزارو ۱۴۲ دلار برابر با ۳۹ هزارو ۵۸۸ تن انواع شیرینی وشکلات ایرانی به بیش از ۳۸ کشور جهان کرده است، ضمن آنکه کشورمان در این بازه زمانی هم به میزان ۱۰۶ هزارو ۳۳۶ تن انواع نان خشک وتر وخمیر خشک، بیسکوئیت و ویفر وسایر فرآورده‌های غلات را به ارزش ۹۴ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۴۲۱ دلار به بیش از ۵۳ کشور جهان صادر کرده است و این مطلب بیانگر این است که ایران در این خصوص دارای تولیدات قابل قبولی در سطح جهانی است وامکان رقابت با سایر کشورها در این زمینه را دارد، همچنین فرصت بزرگی دراین زمینه درافزایش صادرات پیش روی تولید کنندگان ایرانی قرار دارد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک گفت: کشورهای مقصد صادرات نان، شیرینی وشکلات ایرانی شامل، نروژ، هلند، استرالیا، آلمان، اتریش، کانادا، مالزی، ژاپن، لهستان، جیبوتی، ارمنستان، روسیه، پاکستان، کویت، ساحل عاج، قطر، قرقیزستان، سوئیس، چین، بحرین، عراق، تاجیکستان، سومالی، یمن، امارات، افغانستان، بلاروس، نیجر، عمان و... هستند؛ که اصلی‌ترین مقاصد شیرینی وشکلات ایرانی، عراق با بیش از ۲۴ میلیون و ۷۲۸ هزارو ۸۵۹ دلار، افغانستان با ۲۲ میلیون و ۱۷۴ هزارو ۱۱۶ دلار وپاکستان با ۷ میلیون و ۴۹۹ هزارو ۳۴۷ دلار است.

لطیفی اضافه کرد: در خصوص صادرات نان وفرآورده‌های غلات و بیسکوئیت نیز اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، کشورعراق، با بیش از ۵۰ میلیون و ۳۸۳ هزارو ۱۳۷ دلار، افغانستان با ۲۹ میلیون و ۹۶۳ هزارو ۷۷۰ دلار و پاکستان با ۶ میلیون و ۳۰۴ هزارو ۴۶ دلاربودند.

لطیفی گفت: واردات رسمی شکلات به ایران نسبت به تولید داخلی بسیار اندک است. کیفیت بالای محصولات ایرانی، قیمت مناسب شکلات تولید داخل و وضع تعرفه ۴۰ تا ۷۰درصدی برای انواع شکلات خارجی باعث شده تا محصولات بسیار اندکی وارد کشور شود.

وی در خصوص محصولات تولید داخل افزود: ماشین‌آلاتی که در کارخانه‌ها کار می‌کند، مطابق با استانداردهای جهانی است و دانش فنی ما نیز مطابق با تمام دنیاست با تامین مواد اولیه مناسب و باکیفیت مطمئنا نه‌تن‌ها از کشورهای اروپایی عقب نیستیم، بلکه محصول مطلوب‌تری را می‌توانیم صادرات کنیم.

کد خبر: ۳۵٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha