۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
۵۹۵ روستای بوشهر دارای پوشش صوت هستند/ افزایش ۴ هزار کیلومتری طول فیبر نوری
مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات بوشهر:

۵۹۵ روستای بوشهر دارای پوشش صوت هستند/ افزایش ۴ هزار کیلومتری طول فیبر نوری

بوشهر- سملیان، مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان بوشهر گفت: از ۶۲۷ روستای استان بوشهر ۵۹۵ روستا دارای پوشش صوت هستند.

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات طول فیبر نوری در استان بوشهر به بیش از چهار هزار و ۶۶ کیلومتر افزایش‌یافته است.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات بوشهر اضافه کرد: ۳۱ روستای استان بوشهر معادل ۱۰۸ کیلومتر تا پایان سال جاری پوشش فیبر نوری خواهیم داد.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی دولت در حوزه ارتباطات، فناوری و اطلاعات در هفت سال گذشته خبر داد و گفت: برای سال جاری نیز ۳۰ میلیارد تومان پروژه برای هفته دولت تعریف‌شده است.

سملیان از اضافه شدن فیبر نوری از مسیر خوزستان و گچساران به استان بوشهر علاوه بر مسیر قبلی خبر داد و اضافه کرد: شاهد پایداری و ثبات ارتباطات و کمترین مشکل در خصوص سرعت اینترنت هستیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام شهرهای استان بوشهر مجهز به پوشش اینترنتی ۳ جی و ۴ جی هستند بیان کرد: با پیاده‌سازی تکنولوژی نسل سوم و چهارم، ۳۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت ثابت و یا سیار هستند

سملیان از افزایش بیش از ۲۲ برابری پهنای باند ورودی استان بوشهر خبر داد و گفت: پهنای باند ورودی استان بوشهر از ۱۳.۶ گیگابیت پرسکند به ۳۰۰ گیگابایت پرسکند افزایش‌یافته است.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات بوشهر با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس در دستور کار است، اظهار کرد: طرح هوشمند سازی در هزار و ۱۵۰ مدرسه استان بوشهر اجرا می‌شود که بر اساس این طرح برای مدت ۲ سال اینترنت رایگان همراه با مودم در اختیار مدرسه‌های استان قرار می‌گیرد و در زمان حاضر کار نصب مودم‌ها در حال انجام است.

کد خبر: ۳۵٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha