۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
۸۰ درصد برنامه صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری گیلان محقق شده است
رئیس سازمان صمت گیلان:

۸۰ درصد برنامه صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری گیلان محقق شده است

انزلی - رئیس سازمان صمت گیلان گفت: تاکنون ۸۰ درصد برنامه صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری استان در سال جاری محقق شده است.

 به گزارش بازار، به نقل از سازمان صمت گیلان، فرهادد دلق پوش با بیان اینکه بادام زمینی برند آستانه اشرفیه است،اظهار داشت:هم اکنون بادام زمینی در شهرستان آستانه دو هزار و ۹۴۹ هکتار زیرکشت دارد و سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام خام تولید می شود.

وی ادامه داد:ما در کشور در خصوص بادام زمینی ۲۲۰ تن واردات و ۱۵۳ تن صادرات داریم که نشان از وجود ظرفیت خالی برای تولید بیشتر برای مصرف در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه گفت: سیاستهای حمایتی باید به کشت و تولید حرفه ای بیشتر با فرآوری مشتقات فراوان این محصول بینجامد و لازم است این داشته های گیلان به صورت مناسب حمایت و ساماندهی شود.

دلق پوش گفت: متولی این موضوع یک دستگاه سازمانی نیست بلکه یک عزم استانی و تعهد، تعصب جدی همگانی را می طلبد و در بخش های بسته بندی، صادرات و ارزآوری آن برنامه‌ریزی دقیق شود تا از این محصول و نعمت خدادادی کمال بهره برداری در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال انجام پذیرد.

رئیس سازمان صمت گیلان تاکید کرد:  در کنار مزیت ها و زیرساخت‌های موجود در گیلان، تدابیر لازم برای ارتقای تولیدات و صادرات اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه حجم صادرات گیلان تا دو سال پیش، بیش از ۲۵۰۰ میلیون دلار نبود، گفت: هم اکنون برای نیل به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن بر اساس آمار گمرک گیلان محقق شده است.

کد خبر: ۳٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha