۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار خارج از بودجه مصوب برای توسعه گردشگری اردبیل جذب شد
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار خارج از بودجه مصوب برای توسعه گردشگری اردبیل جذب شد

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار خارج از بودجه وزارت میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری و مرمت و بازسازی آثار و ابنیه های تاریخی استان اردبیل جذب شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل، نادر فلاحی در جلسه ویدئوکنفرانس با وزیر میراث‌فرهنگی اظهار کرد:‌ در سال‌های اخیر در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان پروژه‌های مختلفی اجرا شده که بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده و بخشی نیز براساس برنامه زمانبندی افتتاح خواهد شد.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث سه پیست اسکی در سطح استان و تبدیل استان اردبیل به قطب پیست‌های اسکی کشور خبر داد و افزود: با این اقدام گامی مهم در راستای رونق گردشگری زمستانی در اردبیل برداشته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز عملیات عمرانی در پل ازنا و خلخال خبر داد و گفت:‌ این پل که سومین پل معلق استان اردبیل به شمار می‌رود براساس هدفگذاری‌ها تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر زمینه برای بهره بردذاری از آن را رفاهم آوریم.

فلاحی بیان کرد:‌ با توجه به اینکه گردشگری یکی از قطب‌های مهم استان اردبیل به شمار می‌رود، خارج از بودجه‌های مصوب در راستای رونق این بخش از منابع دیگر نیز بودجه به این بخش جذب شده است.

وی با اشاره به جذب بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار خارج از بودجه وزارت میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری و مرمت و بازسازی آثار و ابنیه‌های تاریخی استان ادامه داد: این اعتبار شامل ۵۰۰ میلیارد ریال از سفر رئیس جمهوری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ۳۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و احیای بناهای تاریخی و ۵۵ میلیارد ریال برای بازآفرینی بناها است که جذب و تخصیص آنها زمینه برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در استان را فراهم خواهد کرد.

کد خبر: ۳۵٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha