۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
بروکراسی اداری؛ مانع جدی سر راه تولید و اشتغال
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس مطرح کرد

بروکراسی اداری؛ مانع جدی سر راه تولید و اشتغال

صالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بروکراسی شدید اداری مانع جدی بر سر راه تولید و اشتغال ایجاد کرده و کور سوی امید جوانان را از بین برده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: در جهان متمدن امروز، تمدن چندهزار ساله ایران چون نگینی بر تارک فرهنگ و تمدن جهان می‌درخشد. پشت سر را بنگرید؛ هزار و ۴۰۰ سال عظمت اسلامی که هر یک از مردان نام آورش ستاره یا در کهمکشان راه شیری علم و تدبیر و رادمردی هستند.

نماینده فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز در جایگاهی ایستاده ایم که ثمره تلاش مردمی پارسا و دلیر است. که هرگز از مدار حیثیت ملی و مذهبی خود خارج نشدند و ثمره خون شهدا و سلیمانی‌ها است. بیگانگان به شوکت ایران و اقتدار دولت نمی‌رسند، مردان سرافرازی هم که دارند بی شمار هرگز به گرد پای شهیدان نمی‌رسند.

وی ادامه داد: آمریکا بیشترین عمر چهارصد ساله خود را درگیر انسان کُشی و جنگ بوده و انگلستان کشور دزدان دریایی است، در دوران دفاع مقدس جنگیدیم و امروز می‌رویم تا با سلول های بنیادین، بنیاد دشمن را براندازیم لذا بی دلیل نیست که در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تنها دومینیکن، آمریکا را همراهی می‌کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این وجود نباید فراموش کرد که در روزگار وانفسای تکنولوژی، تکنولوژی جدید چقدر خود را درگیر ماهواره و فضای مجازی کرده و تغییر جنون آمیز گوشی همراه و غرق شدن در ابتذال ماهواره و تلگرام، نوجوانان ما را در کوچه های حیرت و سرگردانی سردرگم کرده است تا در لابه لای چرخ دنده های دوران مدرنیته و پسامدرن خُرد شوند.

محمدصالحی دارانی تصریح کرد: بروکراسی شدید اداری موانع جدی بر سر راه تولید و اشتغال ایجاد کرده و کور سوی امید جوانان را از بین برده است و ما مسئولین تا با تدابیر اصولی و درست آینده سازان میهن اسلامی را دریابیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: هر ساله در این ایام پیازکاران فریدن حاصل کارشان فروخته می شود لذا دولت بکوشد عوارض گمرکی صادرات پیاز را حذف یا کمتر کند زیرا پیاز اشک کشاورزان را درآورده است. در منطقه فریدن بزرگ که تنها فرصت‌های اشتغال در حوزه دام پروری و کشاورزی است، مشکلات دامداران و گرانی نهادهای دامی از یک سو و سخت گیری و رفتار ناعادلانه منابع طبیعی و تسخیر اراضی دیم و کشاورزی مردم محروم از سوی دیگر با راه و روندهای شبه قانونی عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس یازدهم گفت: آب منطقه میزان برداشت آب از چاه های کشاورزی را به حداقل رسانده است و بدون در نظر گرفتن سطح زیر کشت با تدابیر ظالمانه منطقه بزرگ آبخیز زاینده رود از منابع آبی خود محروم کرده است.

وی افزود: با اینکه مردم محروم این منطقه تنها چهار ماه از سال آب برداشت می کنند، در زمان اوج مصرف برق چاه های کشاورزی قطع شده و در جهت کنترل روان آب های سرگردان سد بلطاق که ردیف بودجه ملی دارد چندین سال است که در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است و درگیر بروکراسی اداری شده است.

محمدصالحی دارانی یادآور شد: برخی راه‌های روستای فریدون شهر هنوز خاکی است و گردنه صعب العبور پشت کوه دوم این روستاها را به بشاگرد اول انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: پروژه راه آهن ازنا- الیگودرز و داران- اصفهان از دوران صفویه مصوب شده است ردیف بودجه دارد در شاه راه حیاتی و ترانزیت استان لرستان، خوزستان است و مطالعات آن کامل شده است اما بودجه ای برای احداث آن تخصیص نیافته است. ادامه بزرگراه داران- الیگودرز- ازنا و تنها جاده مواسلاتی شهرستان چادگان و مرکز استان که از نقاط پر حادثه است پس از چندین سال هنوز تکمیل نشده و به بهره برداری نرسیده است.

وی یادآور شد: در بخش چنارود، نه تنها حق آبه مردم پایمال شده و پروژه پمپاژ آب دولت آباد با صرف هزینه بسیار تکمیل نشده است، تجهیزات در حال نابودی و فرسایش است و پاسخگوی این اتلاف هزینه ها کیست؟

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت شبکه‌های تلویزیونی در اکثر مناطق فریدن با اختلال همراه است و هنگام پخش زنده فوتبال، سریال یوسف پیامبر پخش می شود. سر جام جم آنگه نظر توانی کرد که بیست مرتبه یوسف ببینی از سیما.

محمدصالحی دارانی خطاب به رئیس قوه قضاییه و وزیر آموزش و پرورش، افزود: چرا پس از طی مراحل قانونی و قضایی مطالبات فرهنگیان اعزام به خارج پرداخت نشده است؟

کد خبر: ۳۵٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha