۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مرکبات مازندران در راه هفت کشور جهان
در گفتگو با بازار مطرح شد:

مرکبات مازندران در راه هفت کشور جهان

ساری - مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران،میزان صادرات پرتقال از استان را بیش از ۱۱۰ هزار تن به مقصد هفت کشور مختلف جهان ذکر کرد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان صادرات پرتقال در استان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشته است، افزود: تاکنون ۱۱۰ هزار تن مرکبات به مقصد کشورهای عراق، هندوستان، ترکمنستان، اوکراین، گرجستان، روسیه و آذربایجان صادر شده است.

وی پیش بینی میزان تولید مرکبات در استان را در سال جاری ۲.۷ میلیون تن بیان کرد و گفت:از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال و مابقی نارنگی است.

وی با عنوان اینکه ۱۱۵ هزار هکتار از باغات استان به مرکبات اختصاص دارد، گفت: بیشترین سطح باغات استان در شهرهای مرکزی و شرقی استان وجود دارد.

شعبانی درباره ذخیره سازی مرکبات شب عید نیز گفت: ۳۰ هزار تن به صورت خریدتضمینی برای تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شد اما در مجموع کشاورزان استان برای این ایام بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول ذخیره سازی کردند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران، سرانه باغات در استان را هفت دهم هکتار و شمار بهره برداران را ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای خرید میوه شب عید، از ۲۵۰ باغدار اقدام به خرید مرکبات کرده ایم.

کد خبر: ۳٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha