۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
یک میلیون و ۵۲ هزار نفر، تاکنون موفق به دریافت بیمه بیکاری شدند
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار:

یک میلیون و ۵۲ هزار نفر، تاکنون موفق به دریافت بیمه بیکاری شدند

بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری به سامانه جامع روابط کار مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مسعود بابایی گفت: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا تاکنون یک میلیون و ۵۲ هزار و ۸۵۹ نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری شدند که در اسفندماه ۲۷۷ هزار و ۵۰۰ نفر در فروردین ماه به ۵۰۳ هزار نفر و در اردیبهشت ماه به ۳۳۱ هزار و ۲۸ نفر بیمه بیکاری دریافت کرده اند.

وی افزود: برای ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری از اسفندماه سال گذشته اطلاع رسانی وسیع صورت گرفت و از خردادماه نیز فرآینده بررسی و پرداخت ها برای پرونده های جدید آغاز شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین اطلاع رسانی های متعددی نیز برای جاماندگان دریافت بیمه بیکاری صورت گرفته و لیست اسامی ۱۴ هزار و ۶۵ نفر از این افراد ۱۴ خردادماه به خزانه ارسال شده است.

بابایی اظهار داشت: همچنین برای ۴۵ هزار و ۶۴۴ نفر از متقاضیان دریافت بیمه بیکاری که به عنوان جاماندگان این طرح بشمار می رفتند نیز پیامک ارسال شده تا شماره حساب خود را در سامانه وارد کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که از ابتدای خردادماه بیکار شده اند و یا بیکاری آنها از اسفندماه همچنان ادامه دارد می توانند به سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند و درخواست خود برای بیمه بیکاری را در این سامانه وارد کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع روابط کار تمامی مراحل بررسی درخواست های افراد به صورت الکترونیک انجام می شود و نیازی به حضور افراد نیست.

بابایی تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد که پرداخت بیمه بیکاری از طریق خزانه انجام شود و ما در وزارت کار تنها لیست افراد را تهیه می کنیم و پرداختی ها از طریق خزانه خواهد بود.

نحوه اختصاص بیمه بیکاری به کارگران در زمان شیوع کرونا
همچنین فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی گفت: در روند شیوع بیماری کرونا دو نوع بیمه بیکاری به افراد اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: براین اساس بیمه بیکاری به افراد شاغل که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده بودند و کارگران فصلی اختصاص داده شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی تاکید کرد: درصد بیمه بیکاری که به کارگران فصلی اختصاص داده شد متفاوت بود و برخی از این افراد کمتر از یک میلیون تومان بیمه بیکاری دریافت کردند.

بیات ادامه داد: برخی کارگران برای دسترسی به سایت و ثبت نام بیمه بیکاری با مشکل مواجه شدند و مجبور به حضور در کافی نت ها شدند.

وی گفت: بیکاری برخی کارگران به دلیل بیماری کرونا همچنان ادامه دارد که این افراد همچنان نیازمند حمایت دولت هستند.

کد خبر: ۳۵٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha