۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
سازوکار دولت برای فروش «سهام عدالت» توسط بانک‌ها
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

سازوکار دولت برای فروش «سهام عدالت» توسط بانک‌ها

احمدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: برای رفع مشکل فروش به قیمت سهام عدالت از سوی بانک ها باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی به موضوع ورود پیدا کنند.

به گزارش بازار، شاهین احمدی با اشاره به دو روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت گفت: برای فروش سهام عدالت روش سومی در نظر گرفته شده است که از طریق بانک ها صورت می گیرد.

وی افزود: هفته گذشته بانک ها سفارش ها را دریافت می کردند و پس از ساعت مشخص شده برای معاملات اقدام به فروش سهام عدالت متقاضیان می کردند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اما متاسفانه پس از فروش بخشی از سهام عدالت توسط بانک ها، کمتر از یک میلیون تومان به حساب افراد واریز شده است که این رقم ارزش واقعی سهام نبوده و تاکنون در این زمینه وزارت اقتصاد نیز شفاف سازی نکرده است.

احمدی ادامه داد: البته برخی از سهام ها در بازار سرمایه قابل فروش نیست چراکه چند روزی است بازار بورس منفی است و مشتری برای فروش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ورود پیدا کنند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: عرضه بلوکی سهام مشتری های خاصی دارد و همه افراد حاضر در بازار بورس متقاضی خرید این نوع عرضه ها نیستند.

اگر شکایت ها افزایش یابد مجلس ورود می کند
حجت الاسلام سید کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سهام عدالت یکی از نعمت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران برای مردم و خانواده هایی است که در دهک های پایین قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها معاملات بورسی مربوط به سهام عدالت را در پایان وقت تعیین شده برای خرید و فروش بازار سرمایه انجام می دهند که این امر کم لطفی بانک ها به مردم است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع اخیرا اتفاق افتاده و بانک ها باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

موسوی گفت: اگر بانک ها نتوانند قوانین را به معنای واقعی و حقیقی اجرا کنند اطمینان مردم به این مراکز کاهش می یابد.
وی ادامه داد: بانک ها موظف هستند به وظایف قانونی خود درخصوص فروش سهام عدالت به درستی عمل کنند و کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بر عملکرد بانک ها نظارت خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در این کمیسیون درخصوص مالیات بر عایدی سرمایه بحث خواهد شد که موضوع فروش سهام عدالت مردم از طریق بانک ها نیز پرداخته می شود.

موسوی تاکید کرد: طی ده روز گذشته تاملی درخصوص فروش سهام عدالت از سوی بانک ها پیش آمده که ما نیز آن را قبول نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر شکایت ها درخصوص فروش سهام عدالت از سوی بانک ها زیاد باشد مجلس شورای اسلامی نیز و قوه قضائیه به موضوع ورود می کند.

کد خبر: ۳۵٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha