۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری کرمان در گرو ایجاد ۳۶ هزار شغل
مدیر اشتغال و کارآفرینی کرمان اعلام کرد:

ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری کرمان در گرو ایجاد ۳۶ هزار شغل

کرمان - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: برای ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری در استان باید سالانه ۳۶ هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد شود.

منوچهر اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در واژه های آماری بحث هایی در رابطه با اشتغال مطرح است؛ یکسری شاخص ها از آمار و اطلاعات استخراج  می شود که از جمله آن نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی مردم در بحث تولید و ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان کرمان بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سن کار هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه جمیعت در سن کار متشکل از جمعیت فعال و جمعیت غیرفعال است، افزود: جمعیت فعال مدنظر آمارنویسان در رابطه با تعیین شاخص های نیروی کار است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: جمعیت فعال استان کرمان بالغ بر یک میلیون نفر در نظر گرفته شده است که از این تعداد حدود ۱۱۳ هزار نفر بر اساس آمار رسمی مرکز آمار ایران در زمره بیکاران قرار دارند و مابقی شاغل هستند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمان ۱۱.۴ درصد است در حد میانگین کشوری هستیم اما همچنان باید در این زمینه کار کنیم.

اسلامی گفت: براساس آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پیش بینی شده است که باید در استان کرمان ۳۶ هزار شغل در بخش های مختلف کشاورزی، خدمات و صنعت ایجاد شود تا بتوانیم ورودی بازار کار را متعادل کرده و نرخ بیکاری در سطح کنونی نگه داریم یا در حالت خوشبینانه نرخ بیکاری را مقداری کاهش دهیم.

وی بیان کرد: همت دولتمردان بر این است که نرخ بیکاری را به کمتر از ۱۰ درصد برسانند که ان شالله با مشارکت بیشتر بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری و با توجه به مزیت های استان شاهد اشتغالزایی بیشتر در این استان طی سال های آتی باشیم.

کد خبر: ۳٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha