۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
ضرورت مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های کلان «اکو»
معاون بین‌الملل اتاق ایران مطرح کرد

ضرورت مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های کلان «اکو»

کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران، ابراز امیدواری کرد در زمینه همکاری‌های اقتصادی با کمک بخش خصوصی شاهد گسترش روزافزون تعاملات اقتصادی در چارچوب اکو باشیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران و دبیر کل کمیته ایرانی اتاق اکو باهدف توسعه همکاری‌ها در چارچوب سازمان اکو با سید یحیی اخلاقی معاون دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) دیدار و گفت‌وگو کرد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و نظرات بخش خصوصی ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این دیدار موردبحث و بررسی قرار گرفت که در همین زمینه اخلاقی بر علاقه خود برای بهره‌برداری از تجربیات بخش خصوصی و بخصوص اتاق بازرگانی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد تا جلساتی برای هم‌اندیشی با اتاق ایران برگزار شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد درزمینه همکاری‌های اقتصادی با کمک بخش خصوصی شاهد گسترش روزافزون تعاملات اقتصادی در چارچوب اکو باشیم.

او همچنین تأکید کرد: باید از تشریفات پرهیز کنیم و موافقت‌نامه‌های امضاشده در چارچوب اکو بخصوص موافقت‌نامه تجاری «اکوتا» را اجرایی کنیم.

در ادامه این نشست محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران گفت: اتاق ایران همواره به دولت توصیه کرده است روابط منطقه‌ای بخصوص با همسایگان را در اولویت قرار دهد.

او در همین زمینه، ضمن اشاره به عدم اجرایی شدن موافقت‌نامه‌های منعقدشده ازجمله قطارهای اسلام اباد-تهران-استانبول و سایر کریدورهای زمینی و ریلی، به مشکلات بخش خصوصی در خصوص بهره‌مندی از تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو اشاره کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات موجود شد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران ضمن اشاره به تحقیقات اتاق اکو و اتاق ایران درزمینهٔ توسعه تجارت درون منطقه‌ای خاطرنشان کرد که متأسفانه از این پتانسیل‌ها بهره‌برداری مناسب صورت نگرفته است.

حضور نمایندگان بخش خصوصی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تصمیم‌گیری‌های کلان اکو از دیگر موضوعاتی بود که کرباسی به آن اشاره کرد و تصریح کرد: ازآنجاکه این تصمیمات بر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی تأثیر مستقیم دارد بهتر است این بخش در گفتگوها، اجلاس‌ها و مذاکرات مرتبط با این‌گونه تصمیم‌سازی‌ها مشارکت فعال داشته باشد.

کرباسی در پایان افزود: دستور کار اکو باید بررسی چگونگی اجرایی شدن موافقت‌نامه‌های درون منطقه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت همکاری‌های دوجانبه فی‌مابین کشورهای عضو باشد تا راه برای توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری درون منطقه‌ای هموار شود.

کد خبر: ۳۵٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha