۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
تمرکز شرکت‌های ژاپنی بر جنوب شرق آسیا

تمرکز شرکت‌های ژاپنی بر جنوب شرق آسیا

سازمان تجارت خارجی ژاپن اعلام کرد شمار فزاینده‌ای از شرکت‌های این کشور به گسترش فعالیت‌های تجاری خود در جنوب شرق آسیا روی آورده اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سازمان تجارت خارجی ژاپن با اشاره به تحقیقات و بررسی که سال گذشته انجام شده بود در گزارش سالانه خود اعلام کرد ۴۱ درصد شرکت‌های ژاپنی در حال بررسی گسترش فعالیت‌های خود در ویتنام در سه سال آینده یا سال‌های پس از آن هستند که شمار آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج و نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش که ۳۰ ژوئیه منتشر شد نشان می‌دهد ۳۶ و سه دهم درصد شرکت‌ها برای فعالیت در تایلند تمایل نشان داده اند که تعداد آن‌ها یک و نیم درصد افزایش داشته است و این در حالی است که ۴۸ و یک دهم درصد از آن‌ها اعلام کردند به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در چین هستند؛ رقمی که هفت و سه دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است از سال ۲۰۱۸، تشدید رویارویی بین آمریکا و چین موجب افزایش سرمایه گذاری شرکت‌های ژاپنی در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا شده است.

به موجب گزارش سازمان تجارت خارجی ژاپن، اختلاف بین حجم سرمایه گذاری ژاپن در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، آ سه آن، و چین در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ین رسید و این در حالی است که این رقم سال ۲۰۱۷ بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ین بوده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۸۰ درصد شرکت‌های ژاپنی که در خارج از این کشور فعالیت دارند پیش بینی می‌کنند به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش حجم تقاضا، فروش آن‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته باشد.

همه گیری ویروس کرونا موجب شده است تا سرمایه گذاری ژاپن در بازار آسیا نیز روند نزولی نشان می‌دهد همچنانکه سرمایه گذاری این کشور در اندونزی در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بالغ بر ۷۵ درصد کاهش داشت و به طور کلی در اتحادیه جنوب شرق آسیا کاهش ۳۵ و نیم درصدی پیدا کرد.

کد خبر: ۳۵٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha