۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
البرز به حیاط خلوت سودجویان اقتصادی تبدیل شده است
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز:

البرز به حیاط خلوت سودجویان اقتصادی تبدیل شده است

کرج- رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان مورد توجه شبکه های قاچاق قرار داشته و به حیاط خلوت یا بارانداز فرصت طلبان وسودجویان اقتصادی تبدیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف البرز، بهروز حصاری افزود: تفاهم نامه همکاری میان اتاق اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان  البرز بر همین اساس تدوین شده است که امیدواریم طی اجرای آنها به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

حصاری اظهار کرد: مبارزه با پدیده قاچاق نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای درحال توسعه جهان به عنوان یک عامل بازدارنده در توسعه اقتصادی شناخته شده و با آن برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز افزود: در کشور ما نیز موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق از سالها پیش مورد توجه دولت قرار داشته و قوانین کاملی در این حوزه تدوین شده است که توسط متولیان مربوطه در سطح کشور اجرا می شود. در استان البرز نیز برنامه ها و سیاست های کلی این حوزه توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده و روند اجرایی آن در حوزه های مختلف از جمله اصناف، پیگیری می شود.

حصاری افزود: اصناف به عنوان یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در قطع زنجیره ورود و توزیع کالاهای قاچاق به کشور همواره مورد توجه قرار داشته و انتظارات از این بخش بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: در جلسات استانی و در نشست با مسئولان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بارها یادآور شده ایم که اصناف در چرخه ورود کالای قاچاق به کشور هیچ نقشی ندارند و هیچ فرد صنفی قانونمندی در کشورمان حاضر نمی شود تا اعتبار و آبروی خود را با فروش کالای قاچاق و انحراف از مسیر قانونی کسب و کار به خطر بیاندازند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی البرز در کشور و تهدیدات اقتصادی آن افزود: همکاری و هوشیاری اصناف می تواند در شناسایی و قطع زنجیره توزیع کالاهای قاچاق در سطح بازار موثر باشد که با  اجرای تفاهم نامه همکاری میان اتاق اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

کد خبر: ۳۵٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha