۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
استفاده از ظرفیت اتباع برای جذب سرمایه‌گذاری در قم/ تدوین ۸۲ فرصت سرمایه‌گذاری
استاندار قم تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت اتباع برای جذب سرمایه‌گذاری در قم/ تدوین ۸۲ فرصت سرمایه‌گذاری

قم - استاندار قم گفت: بهره‌مندی از ظرفیت اتباع خارجی مقیم قم در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای این استان و همچنین گسترش دیپلماسی فرهنگی ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه‌ای با نماینده ولی ‌فقیه در هندوستان با اشاره به جایگاه قم در عرصه‌های جهانی اظهار داشت: قم جهان شهر تشیع است و این قابلیت را دارد که مبانی نظری و فکری مذهبی از قم به سایر نقاط جهان صادر شود.

وی با تأکید بر تلاش بر حفظ تفکر اعتدال و میانه‌روی در قم اضافه کرد: این گفتمان باید بر پایه عقلانیت و اتخاذ تصمیم‌هایی با دیدگاه میانه‌روی باشد و تفکر اعتدال را از قم به سایر نقاط انتقال دهد.

استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های قم در کشورهای خارجی و حضور اتباع مقیم غیر ایرانی در این استان افزود: تدابیر لازم برای استفاده از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته است و توفیق‌های خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم.

وی برنامه‌ریزی در راستای تحقق شعار سال در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تدوین ۸۲ فرصت سرمایه‌گذاری با اولویت برای جذب سرمایه‌گذاران و نیز برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد و بازگشت به چرخه تولید ازجمله برنامه‌های استان در راستای رونق و جهش تولید از سال گذشته تاکنون بوده است.

 سرمست با اشاره به بحران کرونا در این استان خاطرنشان کرد:‌ تعیین تکلیف اتباع غیر ایرانی در استان در بحران و شیوع کرونا از جمله مسائل مهمی بود که با تدابیر لازم و برگزاری نشست با سفیر هند در ایران و مدیریت صحیح عملیاتی شد تا ضمن توجه به تعمیق روابط دیپلماتیک بین دو کشور مساله سلامت عمومی نیز در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۳۵٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha