۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
سیاست های بانک مرکزی باعث کاهش ۴٠ درصدی صادرات شد
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

سیاست های بانک مرکزی باعث کاهش ۴٠ درصدی صادرات شد

شیراز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی فارس گفت: سیاست های تنبیهی بانک مرکزی موجب شد تا ۴٠درصد فعالیت صادرکنندگان کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، جمال رازقی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در محل اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، بیان کرد: مصوبات اخیر بانک مرکزی در خصوص تنبیه صادرکنندگان باعث خواهد شد تا این رویداد در آینده باعث تغییرات منفی در حوزه اقتصاد شود.

وی افزود: تمامی ارزهای حاصل از صادرات طی سال های ۹۷ و ۹۸ به کشور بازگردانده شد و این موضوع که صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد نکرده‌اند از اساس کذب است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: سیاست‌های نادرست بانک مرکزی باعث شده تا کشور با مشکلات اساسی در حوزه تأمین ارز برای کالاهای اساسی مواجه شود و سیاست‌هایی که بانک مرکزی اجرایی کرده تأثیرات خود را در جامعه می گذارد.

رازقی تاکید کرد: سیاست‌های نادرست به گونه‌ای بوده است که ۴۰ درصد از صادر کنندگان پس از صدور این مصوبات فعالیت خود را در حوزه صادرات ملغا اعلام کردند.

وی یادآور شد: کاهش میزان فعالیت صادرکنندگان به گونه‌ای بوده که کشور در برخی از کالاها در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد این در حالی است که در استان فارس ارزش صادراتی کالاها افزایش یافته اما میزان صادرات کالاها نسبت به سالیان گذشته به علت‌های مختلفی همچون شیوع کرونا کاهش داشته است.

رازقی عنوان کرد: طی سالیان گذشته تحریم‌ها و تأثیرات منفی بسیار زیادی بر حوزه فعالیت صادرکنندگان گذاشته بود این در حالی است که پس از شیوع کرونا نیز بخش صادرات با مشکلات متعددی مواجه شد.

کد خبر: ۳۵٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha