۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
ساخت مسکن برای کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی قم
مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد؛

ساخت مسکن برای کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی قم

قم - صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی قم با تأکید بر تأمین مسکن مناسب و ارزان‌قیمت برای کارگران، گفت: ساخت و تولید مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی ویژه کارگران مستقر، به شورای تأمین مسکن پیشنهاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری امروز شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم اظهار داشت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم در سال گذشته و در دو فاز انجام شد که در فاز اول تعداد ۴۴۰۰ نفر و در فاز دوم در شهر جدید امیرکبیر بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص فاز اول ثبت‌نام گفت: از میان ۴۴۰۰ نفر متقاضی و ثبت‌نام کننده، تعداد ۲۸ نفر در انتظار دریافت استعلام، ۱۵۲۳ نفر در انتظار تایید استعلام، ۹۲۰ نفر در انتظار بررسی و ۲۶۹ نفر رد درخواست شده‌اند.

دبیر شورای تامین مسکن استان قم با اشاره به این‌که تاکنون برای ۱۵۲۶ نفر افتتاح حساب انجام‌شده است، افزود: از این تعداد ۱۰۵۹ نفر و مبلغ ۴۹ میلیارد تومان وجه واریزشده است.

به گفته صبوری متقاضیانی که تا تاریخ اعلامی نسبت به واریز وجه اقدام ننمایند، از طرح اقدام ملی مسکن حذف خواهند شد.

وی در خصوص قیمت نهایی طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول اظهار داشت: در جلسه شورای تامین مسکن استان، برآورد اولیه قیمت هر واحد مسکونی طرح اقدام ملی براساس قیمت فهرست بها متری دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تصویب شد اما قیمت نهایی براساس قیمت تمام‌شده و به‌روز محاسبه خواهد شد.

صبوری در خصوص مرحله دوم اقدام ملی گفت: ۱۱۷۳۹ نفر از هم استانی‌های قمی در مرحله دوم طرح اقدام ملی (شهر جدید امیرکبیر) ثبت‌نام نموده‌اند که در روزهای اخیر از سوی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر پیامک برای آن‌ها ارسال‌شده است که پس از پالایش و اولویت‌بندی تعداد ۱۲۵۰ نفر سهم استان قم امکان ادامه کار خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که اولویت استان ایجاد ظرفیت در شهر قم و شهرهای اطراف است، افزود: در شهر قم به دلیل محدودیت زمین امکان ایجاد ظرفیت جدید وجود ندارد اما با توجه به‌احتمال افزایش شهرستان‌های استان قم، امکان ایجاد ظرفیت در شهرهای دیگر استان نظیر کهک، قنوات و جعفریه وجود دارد.

دبیر شورای تامین مسکن استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تأمین مسکن مناسب و ارزان‌قیمت برای کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس از سوی دبیرخانه، ساخت و تولید مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی ویژه کارگران مستقر، به شورای تامین مسکن پیشنهاد شده است و در آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر: ۳۵٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha