۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان تولید می‌شود
‌ مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سمنان:

۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان- مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه ۱۰۰ کیلووات برق تجدید پذیر در استان تولید می‌شود، گفت: این رقم چندان قابل‌قبول نیست و باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه و تولید انرژی پاک استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اکبر صباغ بعدازظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ۱۰۰ کیلووات برق تجدید پذیر در استان تولید می‌شود که این رقم چندان قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: تحریم و افزایش قیمت دلار ازجمله دلایل کاهش روند سرمایه‌گذاری در ایجاد نیروگاه خورشیدی طی سال‌های گذشته بوده است.

وی با اشاره به‌ضرورت کاهش فرایند دریافت استعلام‌ها برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان بیان کرد: فراهم کردن زمینه صدور پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در دستور کار است.

استفاده از انرژی‌های نو شاخص اصلی توسعه پایدار
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان سمنان از ۱۱ مورد واگذاری زمین و صدور مجوز زیست‌محیطی و طرح اتصال به شبکه خبر داد و افزود: این طرح در حال طی کردن روند اداری است.

صباغ با تأکید بر اینکه توسعه انرژی‌های نو، برای استفاده از انرژی خورشیدی یکی از شاخص‌های مهم در توسعه اقتصادی است، ابراز کرد: یکی از محورهای اصولی برای رونق کسب‌وکار در استان، استفاده از انرژی خورشیدی است که اجرای این طرح با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته در گام اجرایی قرار گرفت.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید (نامی-مگاوات) برق کشور ۸۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات است که بیشتر از آن توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.

تولید ۶۶۷ نامی- مگاوات برق در استان سمنان
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۴ درصد تولید انرژی در کشور برق‌آبی است، اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، پنج هزار مگاوات برق تجدید پذیر در کشور می‌بایست تولید می‌شد که این رقم تاکنون حاصل نشده است.

صباغ بابیان اینکه در استان سمنان ۶۶۷ نامی- مگاوات برق تولید می‌شود که تنها یک درصد از محل نیروگاه‌های تجدید پذیر است، خاطرنشان کرد: اوج مصرف برق را با مدیریت اصولی و همکاری مردم استان سپری کردیم.

کد خبر: ۳۵٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha