۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
جریمه جدید برای ۲ هزار نفری که مسکن مهر خود را تحویل نمی گیرند!
مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با بازار خبر داد

جریمه جدید برای ۲ هزار نفری که مسکن مهر خود را تحویل نمی گیرند!

وطن خواهی، مدیر عامل شهر جدید پرند از خودداری ۲ هزار مالک مسکن مهر از تحویل و دریافت واحدهای خود خبر داد و گفت: این متقاضیان به جابجایی با سایر پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش سود تسهیلات محکوم خواهند شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر هم در برخی شهرها به خصوص شهر جدید پرند در نوع خود جالب است.  گرفتاریهای مسکن مهر نه برای دولت پایانی دارد و نه برای متقاضیان آن. دولت یازدهم علیرغم اینکه از ابتدا منتقد مسکن مهر و آنرا به نوعی طرحی مزخرف می دانست اما یکی از اولویت‌های خود در بخش مسکن را تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم از جمله آب و برق برای این واحدها دانست. آن طور که مسئولان گفته اند پرونده واحدهای نیمه تمام تا پایان امسال بسته خواهد شد اما مشکلات ریز و درشت مسکن مهر همچنان پابرجاست.  

اما موضوعی که این روزها شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن را به خود مشغول کرده این است که در شهر پرند هستند متقاضیانی که بنا به دلایلی و یا درگیر شدن در موضوع دلالی از تحویل واحدهای مسکونی خود خودداری می کنند.  

این خودداری متقاضیان مسکن مهر تنها به این دلیل است که علاقه ای به بازپرداخت اقساط ندارند. یعنی این متقاضیان با این تصور که اگر هر چه دیرتر واحد خود را تحویل بگیرند هم مشتری بهتری با قیمت مناسب تری برای فروش پیدا خواهند کرد و هم اینکه بازپرداخت اقساط را انجام نخواهند داد.

بالغ بر دو هزار نفر از مالکان واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند از تحویل واحدهای مسکونی خود خودداری و سر باز می‌زنند

محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ابزارهای خوبی برای برخورد با مالکان مسکن مهر که واحد خود را تحویل نمی‌گیرند، اندیشیده شده است، گفت: بالغ بر دو هزار نفر از مالکان واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند از تحویل واحدهای مسکونی خود خودداری و سر باز می‌زنند.
وی در پاسخ به این پرسش که دلیل خودداری این مالکان از تحویل واحدهای خود چیست؟ ادامه داد: پرهیز از تکمیل آورده و دریافت دفترچه قسط‌ از دلایل اصلی این اقدام است. بنابراین برای برخورد با این افراد دو رویکرد در پیش گرفته‌ایم که قصد داریم آنرا اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام با پیشنهاد بانک مسکن انجام می شود چرا که به هر حال عدم بازگشت اقساط باعث خواهد شد تا ادامه خدمات رسانی به پروژه مسکن با مشکلاتی مواجه شود گفت:در ابزار جدیدی که قبلا آنرا مطرح نکرده بودیم جابجایی واحد مسکونی با سایر پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش سود تسهیلات از ۴ درصد به ۱۸ درصد از اقداماتی است که در انتظار این افراد خواهد بود.

وجود ۲۷۰۰ مسکن مهر دارای مشکلات حقوقی
وطن خواهی با تاکید بر اینکه به طور میانگین حدود ۱۰ درصد واحدهای مسکن مهر پرند فاقد سکنه است و انتظار می‌رود یا اجرایی شدن قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی این وضعیت تغییر کند اظهار داشت: مجموع واحدهای مسکونی بارگذاری ‌شده در شهر جدید پرند  ۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی است که تاکنون ۷۷ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و بخش عمده ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد باقی‌مانده که تا پایان آبان ‌ماه تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۷۰۰ واحد مسکن مهر در پرند دارای مشکلات حقوقی است که عمده آن مربوط به شرکتهای تعاونی‌های است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین سهمیه پرند از طرح اقدام ملی مسکن را ۲۵ هزار واحد مسکونی خواند و گفت: یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی از این تعداد در روزهای آینده و دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز تا قبل از پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

آورده نخست متقاضیان مسکن ملی  ۴۷ میلیون تومان

مدیر عامل پرند از ثبت‌نام ۳۳ هزار متقاضی مسکن ملی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶ هزار نفر تایید صلاحیت و به بانک معرفی شده‌اند و تا دو ماه آینده باید آورده خود را در بانک تکمیل کنند. از این تعداد، هزار نفر از متقاضیان افتتاح حساب کرده‌اند و ۲۸ میلیارد تومان واریزی آنان نزد بانک‌ها است.

به گفته وطن‌خواهی، آورده نخست متقاضیان مسکن ملی را ۴۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قطعا واریز به موقع آورده می تواند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

کد خبر: ۳۵٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha