۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان گرانتر شد/ دلار ۲۲۱۵۰ تومان
در گفتگو با بازار عنوان شد

نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان گرانتر شد/ دلار ۲۲۱۵۰ تومان

محمدولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز قیمت سکه های گرمی، ربع و نیم به دلیل افزایش تقاضا در بازار بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان گرانتر شد.

ابراهیم محمد ولی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: امروز قیمت اونس در بازار جهانی در مقایسه با روز پنجشنبه (آخرین روز کاری بازار طلا در ایران) با افزایش پنج دلاری به ۱۹۴۵ دلار رسید.

وی افزود: هر چند روند افزایشی قیمت اونس در بازار جهانی ادامه دار بود اما کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار از یک سو واکنش مثبت بازار به خبرهای سیاسی و بین المللی از سوی دیگر موجب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار ایران روند کاهشی داشته باشد.

این فعال صنفی ادامه داد: امروز هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز پنجشنبه قیمت تمام سکه طرح قدیم تغییری را تجربه نکرده اما قیمت تمام سکه طرح جدید ۱۴۵ هزار تومان ارزانتر شده است.

وی افزود: امروز هر قطعه نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت سه میلیون و ۳۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با قیمت این نوع  سکه ها در آخرین روز کاری بازار طلا در هفته گذشته به ترتیب افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومانی و ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

رئیس اتحادیه طلا تصریح کرد: در حال حاضر هر مثقال طلا با قیمت چهار میلیون و ۳۶۶ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۱۸  هزار تومان خرید و فروش می شود که نسبت به قیمت هر مثقال طلا در مقایسه با آخرین روز کاری بازار طلا در هفته گذشته ۴۴ هزار تومان ارزانتر شده اما نرخ هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ثابت باقی مانده است.

در حال حاضر قیمت هر دلار در بازار آزاد ۲۲ هزار و ۱۵۰ تومان است که در مقایسه با روز پنجشنبه هفته گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های اعلام شده در این خبر بر مبنای ساعت تهیه و انتشار این مطلب است و با توجه به نوسانات بازار طلا و ارز این قیمت ها می تواند متغیر باشد.

کد خبر: ۳۵٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha