۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
ارزش صید ماهیان استخوانی در مازندران به ۷۵۰ میلیارد ریال رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ارزش صید ماهیان استخوانی در مازندران به ۷۵۰ میلیارد ریال رسید

تنکابن - مدیرکل شیلات مازندران ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده در استان را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

ولی الله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به صید بیش از هزار و ۶۷۵ تن انواع ماهیان استخوانی در فصل صید جاری، ارزش اقتصادی این میزان ماهیان صید شده را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی بابیان اینکه میانگین صید تعاونی های پره در فصل جاری صید ماهیان استخوانی تاکنون ۳۲ تن بوده است، از صیادان خواست تا ماهیان خاویاری، کفال و کپور صید شده را که اندازه آنان غیر استاندارد هست، رهاسازی کنند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در مجموع صید ماهیان استخوانی در فصل صید جاری نسبت به فصل گذشته رشد دارد و حدود نیمی از ماهیان صید شده مربوط به ماهی سفید است.

محمدزاده از تولید ماهیان خاویاری برای اولین بار در مزرعه پرورش ماهی در تنکابن خبر داد و با اشاره به فعالیت ۲۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان، ظرفیت تولید سالانه را ۳۲ تن خاویار پرورشی و دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری اعلام کرد.

وی با عنوان اینکه مازندران رتبه اول کشور در تولید ماهیان خاویاری را دارد، افزود: در حال حاضر سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در رامسر و تنکابن فعالیت دارند که ظرفیت تولید سالانه آن ۷۴ تن است.

کد خبر: ۳٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha