۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
توسعه‌یافتگی در استان زنجان متوازن نیست
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

توسعه‌یافتگی در استان زنجان متوازن نیست

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، به توزیع ناعادلانه استقرار صنایع در استان اشاره کرد و گفت: باید این موضوع را قبول کنیم که توسعه‌یافتگی متوازن نبوده است.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه برخی از صنایع استان زنجان انرژی زیادی را برای تولید محصول مصرف می‌کنند، گفت: در واقع سود حاصل از این بخش و ثروتی که تولید می‌شود، غیرمستقیم با گاز و نفت مرتبط می‌شود و عموماً کشورهایی که در این زمینه کمتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بخشی از آن به دلیل همین موضوع انرژی‌بر بودن آن بوده است.

وی اظهار کرد: منظور ما این نیست که این صنایع، صنایع مطلوبی به شمار نمی‌رود اما می‌شد با اولویت دادن به صنایع دیگری که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، ارزش‌افزوده بیشتری را برای کشور و استان تولید کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، به توزیع ناعادلانه استقرار صنایع در استان زنجان اشاره کرد و گفت: باید این موضوع را قبول کنیم که توسعه‌یافتگی در استان متوازن نیست و به عینه می‌بینیم که قسمت غرب زنجان نسبت به شرق آن عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد که فقط مربوط به بخش صنایع نیست.

زیر ساخت ها در غرب زنجان تداوم ندارد
طاهری تاکید کرد: اگر گازرسانی به روستاها را معیار قرار دهیم، خواهیم دید که در حدود ۱۲ درصد عقب‌ماندگی در این بخش داریم که این موارد را می‌توان به موضوعات دیگری چون آب شرب، جاده و صنایع نیز تعمیم داد. در اکثر معیارهای توسعه، می‌بینیم که غرب استان نسبت به شرق آن از توسعه کمتری برخوردار است که این موضوع یک آسیب جدی به شمار می‌رود و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی که شعار عدالت‌محور دارد، نیست.

وی گفت: هیچ مز یتی در قسمت شرق استان زنجان به جز نزدیکی به تهران را نمی‌توان برای استقرار حداکثری صنایع و سایر زیرساخت‌ها دانست و تداوم نبود زیرساخت‌ها در غرب زنجان باعث شده است که این عقب‌ماندگی‌ها کماکان ادامه داشته باشد و متاسفانه در سال‌های اخیر نیز نه تنها این فاصله کاهش پیدا نکرده، بلکه زیادتر شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای شروع کار باید پارامترهای تشویقی که در سرمایه‌گذاری برای مناطق کمتر توسعه‌یافته وجود دارد به حدی نسبتاً قوی باشد که برای افراد انگیزه کافی ایجاد کند تا علی‌رغم اینکه غرب زنجان دارای زیرساخت‌های ضعیف‌تری است اما به خاطر بخشودگی مالیاتی، تسهیلات ارزان‌قیمت و سایر پارامترها حاضر به سرمایه‌گذاری در این مناطق نیز باشند، اظهار داشت: این یعنی اینکه سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در غرب زنجان سرمایه‌گذاری کنند باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند.

کد خبر: ۳۵٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha