۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
فروش اوراق سلف نفتی از فردا / احتمال رونق دوباره بورس
مدیر آموزش و فرهنگ سازی سازمان بورس اعلام کرد

فروش اوراق سلف نفتی از فردا / احتمال رونق دوباره بورس

بهزادفر، مدیر آموزش و فرهنگ سازی سازمان بورس گفت: عرضه نفت فعلا به تعویق افتاد و خبری از آن نیست ولی اوراق سلف نفتی از یکشنبه به فروش خواهد رفت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهنام بهزادفر با اشاره به اینکه افزایش سرمایه شرکت های بورسی حتی از محل صرف سهام پیشتر وجود داشت، اظهار کرد: افزایش سرمایه باید معاف از مالیات باشد تا شرکت ها به این کار اعتنا نشان دهند.

وی ادامه داد: لایحه معافیت مالیاتی صرف سهام به مجلس رفته تا به مقوله ای همه گیر بدل شود.

بهزادفر این رویه را موجب تسریع فرایند افزایش سرمایه شرکت ها عنوان کرد و گفت: این رویه موجب ورود پول به شرکت ها می شود.

این کارشناس بازار سرمایه رقم حدودی ۲۵درصد را برای افزایش سهام، شدنی دانست و افزود: در این صورت شرکت ها به راحتی تامین مالی می شوند و اطمینان می دهم شرایط شرکت ها بهبود می یابد.

بهزادفر از احتمال رونق در بازار سرمایه درپی افزایش سرمایه شرکت ها سخن گفت و ادامه داد: مسئله مهم اینست که شرکت ها به راحتی خواهند توانست از این مسیر افزایش سرمایه داشته باشند.

مدیر آموزش و فرهنگ سازی سازمان بورس با اشاره به سهم ناچیز بخش تولید از رونق بورس گفت: اگر عرضه اولیه ها را محسوب کنیم، شاید این رقم به ۱۰درصد برسد چراکه ادعا داریم تمام سهم عرضه اولیه ها به سمت تولید گرایش می یابد.

بهزادفر اضافه کرد: عرضه نفت فعلا به تعویق افتاد و خبری از آن نیست ولی اوراق سلف نفتی موازی که مقوله ای روتین بود، از یکشنبه به فروش خواهد رفت.

وی گفت: قرار بود دارا دوم هم عرضه شود ولی هم اینک دو پالایشگاه بصورت بلوکی فروخته می شود؛ بنابراین هفته اول شهریور دارایی های دولتی بصورت بلوکی در اختیار مردم قرار می گیرد.

بهزادفر در خصوص مضرات این شیوه گفت: مردم عموما دارایی های بلوکی را خریداری نمی کنند؛ چراکه قادر به خرید ارقام سنگین نیستند. در واقع انتقال مالکیت رخ نمی دهد.

این کارشناس بورس یادآور شد: بر اساس برنامه ۵ساله توسعه شرکت های سهامی عام باید در بورس معامله شوند. این شرکت های کاغذی و پروژه محور در بازار فرابورس درج نماد و ثبت شدند ولی شرکت هایی با آمار کمتر از ۴۰درصد هم بصورت زیان‌ده شناخته می شوند.

بهزادفر اضافه کرد: این شرکت های زیان‌ده درآمد دارند اما در نهایت زیان ایجاد می کنند و این امر در جهان هم دیده می شود.

وی گفت: در حال حاضر -حدود ۴۰ روز- بازار سرمایه روزهای کم نوسانی را سپری می کند و شخصا احساس می کنم دید سرمایه گذاران نسبت به این بازار واقعی تر شده است.

بهزادفر افزود: برخی شرکت ها سبدگردانی در قالب پرسشنامه هایی انتظار سود را از سرمایه گذاران آمارگیری می کنند. برخی از مردم سود را در سه ماه پیش رو تا ۵۰۰درصد تخمین زده بودند و به نظر می رسد این انتظار هم اینک تعدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم به این جمع بندی برسند که بازار سرمایه هم ریسک های خاص خود را دارد، مشکلات کمتر می شود؛ با وجود اینکه سرمایه گذاران باز هم به این بازار پا می گذارند و بعدها سراغ شرکت های کم ریسک تر خواهند رفت.

بهزادفر گفت: در تیرماه بازار مسکن ۱۵درصد مثبت شد ولی بازار سرمایه چندان روند مثبتی نداشت که این موضوع سیگنالی به سرمایه گذاران داد که این بازار در کوتاه مدت نسبت به دیگر بازارها عقب می ماند و افت قیمت دلار مزید بر علت شد.

کد خبر: ۳۵٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha