۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
عملیات اجرایی فاز دو منطقه ویژه اقتصادی بانه آغاز شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

عملیات اجرایی فاز دو منطقه ویژه اقتصادی بانه آغاز شد

کردستان- خسروی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه پروژه منطقه ویژه اقتصادی بانه در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار در حال اجرا است، گفت: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه هم آغاز شده است.

احمد خسروی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۳۵ هکتار اجرایی شده که از این میزان ۲۰ هکتار آن به فضای صنعتی تبدیل می شود.

وی مساحت در نظر گرفته شده برای فاز دوم را ۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۲۰ هکتار در این فاز هم به فضای صنعتی و مابقی به خدماتی هم چون انبار و ساختمان ادارات مستقر مانند گمرک اختصاص پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اعلام اینکه همه زیرساخت مورد نیاز از جمله آب، برق و گاز در فاز یک این پروژه اجرایی شده است، گفت: به دلیل اینکه پروانه بهره برداری این منطقه ویژه اقتصادی هنوز توسط شورای عالی مناطق آزاد صادر نشده، تاکنون زمینی به متقاضیان هم واگذار نشده است.

خسروی با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه عملیات اجرایی فاز دو را هم آغاز کرده است، یادآورشد: امیداواریم با بهبود شرایط کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا جلسه دفاعیه این منطقه هم در تهران تشکیل و پروانه بهره برداری آن صادر شود.

وی اظهار داشت: بعد از صدور پروانه منطقه ویژه اقتصادی بانه شورای واگذاری آن در استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل می‌شود تا واگذاری اراضی مورد ارزیابی و صلاحیت فنی و اقتصادی قرار گیرد.

مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال ۸۹ به تصویب رسید و بعد از مطالعه و تعریف طرح اجرایی قرار شد در دو فاز این منطقه به بهره برداری برسد که عملیات اجرایی فاز نخست آن در سال ۹۶ توسط شرکت شهرک های صنعتی کردستان آغاز شد.

کد خبر: ۳۵٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحیم کرمی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      این منطقه آزاد جدید بانه چند سال وعده توخالی برای مردم استان کردستان است؟