۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
جوانان آسیایی، طرفداران اصلی کیف پول موبایلی/ بازار ۲۷۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵
رونق یک فناوری محبوب

جوانان آسیایی، طرفداران اصلی کیف پول موبایلی/ بازار ۲۷۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵

یکی از ابزارهای پرداخت از طریق کیف پول موبایلی است که می‌توان برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات مختلف از آن استفاده کرد. این درحالی است که بازار این نوع پرداخت طی این سالها با رشد همراه بوده است.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «کیو ریپورت» نوشت: براساس گزارش Market Study Report پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ بازار کیف پول موبایل به بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر، بیش از ۳ میلیارد تلفن هوشمند وجود دارد و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۷۹ درصد از دستگاه ها به اینترنت متصل باشند.

این امر باعث شده تا بازیکنان فناوری و مؤسسات مالی برای بهبود تجربه مشتری و فعال کردن معاملات ایمن، کیف پولهای موبایل را توسعه دهند. از طرفی  تغییر رفتار مشتری باعث تغییراتی در نسل و ایجاد تغییرات اساسی در نحوه تعامل مشتریان با موسسات بانکی شده است. از آنجایی که افراد (جمعیت بین ۱۶ تا ۳۴ سال) بیشتر با فن آوری ارتباط برقرار می کنند، آنها ترجیح می دهند به  بانکهایی مراجعه کنند، که تجارب تعامل معنادار و شخصی را به مشتریان خود ارائه می دهند. از این رو باعث شده تا  بانکها را ترغیب به سرمایه گذاری در راه حل های کیف پول همراه برای افزایش تجربه مشتری کند.

 اولویت فن آوری های دیجیتال، سرمایه گذاری در فناوری کیف پول موبایل را افزایش داده است
سهم بازار کیف پول نیمه بسته (این نوع کیف پول موبایلی امکان دریافت پول از دیگران را داراست  اما نمی‌توان موجودی کیف پول را به حساب بانکی منتقل کرد) بیش از ۶۵ درصد کیف پول موبایل را در سال ۲۰۱۸ داشته است. انتظار می رود در این رشد به دلیل توسعه در بانکداری موبایل ایجاد شود. همچنین تغییر اولویت مشتری به سمت فن آوری های دیجیتال، شرکت های فناوری را به سمت سرمایه گذاری در فناوری کیف پول موبایل سوق داده است.

انتظار می رود بازار کیف پول موبایل باز (می‌توان از اعتبار آنها برای هر نوع پرداخت و انتقال استفاده و می توان موجودی کیف پول را به حساب بانکی هم منتقل کرد) با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۱۵ درصد در دوره زمانی پیش بینی (۲۰۲۰-۲۰۲۵) رشد کند. سرمایه گذاری فزاینده موسسات بانکی برای راه اندازی کیف پول موبایل می تواند رقابت با بازیکنان فین تک، ترویج استفاده از کیف پول موبایل باز را ایجاد کند.

این درحالی است که با تخفیف های جذاب و پیشنهادات نقدی همراه با ارائه کیف پول همراه، رشد بازار کیف پول موبایل را تقویت می کند. به طوریکه با این اقدامات، ارائه دهندگان کیف پول موبایل وفاداری مشتری را بدست می آورند و خرید مکرر را در بین مشتریان خود ترویج می کنند.

ظهور چندین پلتفرم تجارت الکترونیکی همچنین باعث استفاده بیشتر از کیف پول های تلفن همراه می شود. از مارس ۲۰۱۹، تقریبا ۱.۶ میلیارد مشتری از کانالهای خرید آنلاین استفاده کرده اند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ تعداد مشتریان آنلاین به بیش از ۲.۷ میلیارد نفر برسد. نیاز روزافزون به خرید در هر نقطه از جهان، استفاده از کیف پول های موبایل را در بین خریداران آنلاین ترغیب می کند.

شرکت های فن آوری بیش از ۶۰ درصد درآمد را در بازار کیف پول موبایل در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده اند. شرکت های فناوری مانند Amazon، MakeMyTrip، Uber و Ola در حال تهیه پیشنهادات کیف پول موبایل خود هستند تا یک تجربه خرید یکپارچه را به مشتریان خود ارائه دهند.

پیش بینی می شود بازار تولید کننده دستگاه ها با نرخ رشد سالانه بیش از ۲۱ درصد نسبت به زمان پیش بینی شده رشد کند. در عین حال که دستگاه های هوشمند در حال تبدیل شدن به ابزار اصلی برای تهیه کالاها و خدمات می باشند.

همچنین موسسات بانکی در حال سرمایه گذاری در کیف پول های موبایل هستند تا کالاها و خدمات مختلف مالی را به فروش برسانند و از فروش بالایی برخوردار شوند. از طرفی از فناوری NFC در خرده فروشی گرفته تا صنعت تولید استفاده می شود. این مساله ارائه دهنده کیف پول های موبایل را برای ساخت راه حل های کیف پول موبایل با قابلیت NFC ترغیب می کند. پیش بینی می شود بازار کد نوری / QR با نرخ رشد مرکب سالانه  بالای ۱۵ درصد در بازه زمانی پیش بینی شده رشد کند. ماهیت ارزان قیمت فناوری کد نوری / QR باعث افزایش استفاده از آن به  ویژه در کشورهای نوظهور می شود، زیرا بازرگانان منطقه  به سیستم های POS آنطور که باید دسترسی ندارند.

منطقه آسیا- اقیانوس آرام در سال ۲۰۱۸ بازار کیف پول موبایل را با بیش از ۵۰ درصد سهم به خود اختصاص داده است به طوری که این امر به افزایش روز افزون دستگاه های هوشمند و سیستم های تجارت الکترونیکی انجامیده است. در عین حال که ابتکارات حمایتی توسط دولت برای ترویج استفاده از کانال های پرداخت دیجیتال، استفاده از کیف پول های موبایل هم در توسعه آن بی تاثیر نبوده است.

پیش بینی می شود که منطقه اروپا سالانه بیش از ۱۶ درصد در بازه زمانی رشد کند. همچنین  پذیرش گسترده فناوری NFC در بخش خرده فروشی به رشد بازار کمک کرده است. در عین حال که  افزایش تعداد تلاش های مشترک در بین بازیکنان فناوری و موسسات بانکی باعث تسریع نوآوری در بازار کیف پول موبایل در منطقه می شود.

این درحالی است که فعالان بازار در حال ایجاد و گسترش شبکه مشارکت خود با بازرگانان، خرده فروشان آنلاین و شرکت های بخش دولتی هستند تا بتوانند به مشتریان بیشتری برسند و تجربه فروش پشتیبانی و خدمات پس از فروش را با کیفیت بالا به آنها ارائه دهند. به عنوان مثال، در نوامبر سال ۲۰۱۶، وودافون با شرکت توزیع برق برق بنگال غربی (WBSEDCL) و شرکت تأمین برق کالکاتا (CESC) همکاری کرد تا امکان پرداخت قبض آنلاین به کاربران از طریق کیف پول موبایل خود را فراهم کند.

گفتنی است بازیکنانی که در بازار کیف پول موبایل حضور دارند عبارتند از اپل، آمازون، گوگل، امریکن اکسپرس، وان ۹۷ کامیونیکیشین، جی پی مورگان چیس، ول فارگو، فرست دیتا، اسپرینت، ویزا، پی پال، وودافون، آنت فایننشال، اسکریل، تنسنت، سامسونگ، AT&T و مستر کارت. در منطقه آسیا اقیانوس آرام، بازار کیف پول موبایل تحت سلطه بازیگران سرشناسی همچون تنسنت و آنت فایننشال است.

کد خبر: ۳۵٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha