۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
مدیریت منابع آبی تولید برنج مازندران را ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌دهد
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:

مدیریت منابع آبی تولید برنج مازندران را ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌دهد

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: توجه به مدیریت منابع آبی، تولید برنج در استان را تا ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد آب های سطحی مازندران مهار و مدیریت می شود، افزود: در استان ۳۰ هزار هکتار شبکه مدرن آبیاری احداث شده و ۱۷۰ هزار هکتار در دست ساخت است.

وی با اظهار اینکه ۹۵ درصد منابع آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود، افزود: ضریب زیرساختی های منابع آبی در استان مناسب نیست و ناچار هستیم از آب های زیرزمینی بهره گیری کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران توسعه زهکشی و افزایش ضریب برخورداری از آب های سطحی را امری مهم برشمرد و گفت: سد هراز ۱۴ درصد منابع آب استان را تنظیم می کند که در دست اجرا است.

یخکشی بااشاره به ساخت جاده جایگزین سد هراز اظهار داشت: هزینه جاده جایگزین با ساخت سد برابر شده و باید اعتبارات ویژه ای برای سد درنظر گرفته شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندارن همچنین با اشاره به ساخت سد کسلیان یادآور شد: این سد آب شرب پنج شهر استان را تامین خواهد کرد و با توسعه سدسازی، سطح تولید برنج در استان تا ۳۰۰ هزار تن قابل افزایش خواهد بود.

کد خبر: ۳۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha