۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
پالایش گاز فجر جم نقش تعیین‌کننده‌ای در سبد انرژی کشور دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پالایش گاز فجر جم نقش تعیین‌کننده‌ای در سبد انرژی کشور دارد

بوشهر- نجفی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به اینکه ۱۲ درصد گاز مصرفی کشور در این شرکت تولید و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود، گفت: این شرکت نقش تعیین‌کننده‌ای در سبد انرژی کشور دارد.

عبدالصمد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت پالایش گاز فجر جم ۱۲ درصد گاز مصرفی کشور را تولید و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ نیرو در این شرکت مشغول به کار هستند که ۸۷ درصد آن‌ها بومی هستند، تصریح کرد: در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، شرکت فجر جم تنها شرکتی است که موفق به دریافت نشان سبز کووید ۱۹ شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: همکاری در تأمین اعتبار راه جم پالایشگاه و خط انتقال آب سد باغان به جم از جمله فعالیت شرکت پالایشگاه فجر جم است.

وی اضافه کرد: اتمام بازسازی ۴.۲ کیلومتر از جاده جم پالایشگاه و تحویل به وزارت راه و انجام فاز دوم این پروژه با تأمین اعتبار وزارت نفت و شرکت پالایش گاز فجر جم از دیگر فعالیت این شرکت است.

نجفی همچنین با اشاره به تأمین مالی پروژه خط انتقال آب سد باغان به بخش ریز و پالایشگاه جم افزود: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی شرکت، کاهش خوراک دریافتی از نار و کنگان است، منابع عظیم نار و کنگان با کاهش و افت فشار مواجه شده که همین موضوع هم به کاهش درآمدهای شرکت و بودجه منجر شده که تصمیماتی برای جبران کمبود تأمین خوراک گرفته‌شده است.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه توحید جم هم اظهار داشت: فرودگاه توحید جم بلاتکلیف است و فعلاً در فرودگاه پرواز صورت نمی‌گیرد.

کد خبر: ۳۵٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha