۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
صرفه جویی ۱۶۰۰ مگاواتی با تعویض کولرهای گازی فرسوده
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

صرفه جویی ۱۶۰۰ مگاواتی با تعویض کولرهای گازی فرسوده

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده در استان‌های جنوبی، ۱۶۰۰ مگاواتی صرفه جویی در مصرف برق به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در کشور ۵ میلیون کولر گازی فرسوده نصب است افزود: پس از اجرای طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده، برای تعویض مابقی کولرها نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوز تعویض کولرهای فرسوده از شورای اقتصاد گرفته شده است که به زودی عملیاتی می‌شود ادامه داد: طبق مصوبه شورای اقتصاد، ۵۱ درصد از کولرها باید ساخت داخل باشد که طبق این تصمیم دو مزایده بین تولیدکنندگان داخلی برگزار خواهد شد که در هر مزایده، ۵۰۰ هزار دستگاه را خریداری خواهیم کرد.

سخنگوی صنعت برق با اشار ه به اینکه در زمان اوج بار، مصرف برق در کشور ۴۰ درصد و در استان‌های جنوبی ۶۰ درصد افزایش می‌یابد گفت: هر چقدر کولرهای نصب شده فرسوده‌تر باشد میزان برق مصرفی و هزینه‌های سربار خانوار نیز افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه با تعویض کولرها میزان مصرف برق آن‌ها تا ۵۰ درصد کاهش خواهدیافت افزود: یک سوم از هزینه تعویض کولرها از مشترکان و مابقی را دولت پرداخت می‌کند که رقم مربوط به مشترکان نیز بصورت اقساط ۲۴ ماهه دریافت خواهد شد.

کد خبر: ۳۵٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha