۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
استقبال روز افزون سرمایه گذاران به بازار سهام
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

استقبال روز افزون سرمایه گذاران به بازار سهام

کدیور، کارشناس بازار سرمایه گفت: بطورکلی در ۱,۵ تا ۲ سال گذشته بورس و فرابورس با استقبال گسترده و روز افزون سرمایه گذاران هم به لحاظ تعداد سرمایه گذاران و هم به لحاظ سرمایه ای که اشخاص در حال وارد کردن به بازار هستند، مواجه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، «علیرضا کدیور» افزود: اثر این هجوم نقدینگی و استقبال سرمایه گذاران در رشد قیمت های سهام و شاخص های بورس تجلی پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: در این مدتی که بورس با رونق قابل توجهی مواجه بوده همه شاهد هستند که در فضای مجازی برخی افراد یا به قصد سوء استفاده شخصی یا به قصد سوء استفاده از گروهی از سرمایه گذاران اقدام به پیشنهاد سهام برای خرید می کنند و اهداف قیمتی هم برای این پیشنهادات خود ارائه می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: افرادی که خیلی آشنایی و تخصصی در حوزه بازار سرمایه ندارند هم به دلیل نداشتن تخصص و هم به دلیل اعتماد به فضای مجازی و کانال های تلگرامی در دام این گونه افراد می افتند.

وی افزود: بعضا ممکن است افراد از این محل در کوتاه مدت سود و برخی هم دچار زیان شده باشند.

کدیور بیان داشت: شرایطی که امروز در بورس وجود دارد به عنوان سیگنال فروشی و مواردی از این دست بخش زیادی معلول دستور العمل ها و قوانین معاملاتی است که در بورس و فرابورس شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: محدودیت های که در اکثر روزها منجر به ایجاد صف های خرید یا فروش در سهام شرکت ها می شود این باعث خواهد شد که در وهله اول همه شاهد یک رفتار هیجانی از طرف سرمایه گذاران باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نوسان و محدودیت نوسان روزانه در بورس باعث رفتارهای هیجانی از سمت سرمایه گذاران می شود.

وی افزود: اگر قیمت سهام رشد یا افت کند بصورت فوری منجر به تشکیل صف های خرید و فروش در سهام خواهد شد.

کدیور اظهارداشت: بسیاری از سرمایه گذارانی که در حال حاضر وارد بازار سرمایه شده اند اشخاصی هستند که هیچ گونه اطلاعات و سابقه ای در حوزه تحلیل و سرمایه گذاری ندارند.

وی اضافه کرد: این باعث می شود با کوچکترین رفتاری که در بازار می بینند آن ها هم با اصطلاح یک رفتار گله ای داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان بورس امروز باید تصمیم گیری کند آیا می خواهد شرایط فعلی بورس با همین وضعیت ادامه پیدا کند وسودآوری سرمایه گذاران محدودتر شود یا نه ریسک بازار و محدودیت ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: تصمیم «شاپورمحمدی» رئیس سابق سازمان بورس این بود که با کاهش دامنه نوسان، شتاب رشد بورس را محدود کنند تا با این کار قدری عطش سرمایه گذاران از بین برود و سودهای که سرمایه گذاران بصورت روز افزون در حال کسب بودند که بعضا شاید خیلی منطبق بر واقعیت و شرایط واقعی شرکت های بورسی نبود تا حدی کنترل و محدود شود.

کدیور یادآورشد: مخالف های که از سمت برخی از نهادها صورت گرفت باعث شد ایشان استعفا دهند و از سمت خود کناره گیری کنند.

کد خبر: ۳۵٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha