۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
۱۰ هزار فرصت شغلی در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود
با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد تومانی؛

۱۰ هزار فرصت شغلی در کشت و صنعت مغان ایجاد می‌شود

اردبیل - گلچین، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد ۱۰ هزار شغل را از اهداف اصلی این شرکت ذکر کرد و گفت: این برنامه در چند سال آینده تحقق می‌یابد.

جلال گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اشتغال ۱۰ هزار نفردر کشت و صنعت مغان انجام‌شده است و این اهداف در طی چند سال تحقق می‌یابد.

وی افزود: طی امسال اشتغال بسیار خوبی در کشت و صنعت مغان انجام‌شده است و هدف ما از این کار استفاده از ظرفیت جوانان منطقه است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به اینکه حدود ۲ سال از واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی می‌گذرد، بیان کرد: در این زمان اقدامات قابل‌توجهی انجام‌شده است و در تجهیز و بازسازی مراکز کشت و صنعت مغان تحولات عظیمی را شاهد بودیم.

گلچین تصریح کرد: درحالی‌که درگذشته سالن‌های بسیاری در کشت و صنعت رهاشده و بلااستفاده بود هم‌اکنون بازسازی‌شده و به خط تولید برگشته‌اند.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کوره آب‌میوه‌گیری خبر داد و تصریح کرد: کارخانه آب‌میوه‌گیری از ظرفیت‌های بسیاری خوبی است که می‌تواند برای دشت مغان مؤثر باشد.

انجام ۱۰۰ هکتار درخت و نهال‌کاری در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: همچنین دستگاه‌های کارخانه روغن‌کشی از ایتالیا واردشده و در حال حاضر کارخانه روغن‌کشی و کنسرو زیتون عملیاتش انجام‌شده که بسیار حائز اهمیت است.

گلچین بابیان اینکه سال گذشته ۳۰ هکتار نهال‌کاری در کشت و صنعت انجام شد و هزاران اصله نهال درخت‌کاری شد، افزود: برنامه‌ریزی‌شده در سال جاری ۱۰۰ هکتار از اراضی در کشت و صنعت نهال کاری انجام شود که هدف استفاده از درختان بهره‌ور به‌ویژه گیلاس است و توسعه این امر جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی است.

وی از خرید چهار دستگاه کمباین برداشت گوجه مدرن در کشت و صنعت خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها از ایتالیا خریداری شده که تعدادی از این دستگاه‌ها مشغول برداشت گوجه است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه که  دستگاه‌های خریداری شده بسیار مدرنیزه است گفت: در نظر داریم با خرید این دستگاه‌ها بتوانیم گوجه کشاورزان منطقه را خریداری کنیم و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

گلچین تصریح کرد: هدف ما این است که بتوانیم مشکلات فروش محصولات کشاورزان منطقه را برطرف کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر فاز اول کارخانه رب در کشت و صنعت با ۲۵ میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی شده است.

تکمیل فازهای کارخانه رب تمام گوجه تولیدی در دشت مغان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده گوجه تولیدشده در دشت خریداری‌ می شود گفت:قول می‌دهیم در چند سال آینده تمام گوجه منطقه را خریداری کنیم تا در این زمینه گوجه‌کاران هیچ مشکلی نداشته باشند.

گلچین بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم پنبه، سیر و بادام تولیدشده در منطقه را خریداری کنیم و هدف ما این است در ۴ سال آینده مشکلی بنام فروش محصولات کشاورزی در منطقه وجود نداشته باشد.

وی بابیان اینکه علی‌رغم اینکه کشور مشکلات اقتصادی دارد ولی کشت و صنعت توانست ۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد، تصریح کرد: حقوق کارمندان و کارگران در سریع‌ترین زمان و به‌صورت منظم پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ‌گونه مشکل وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، مشاغل جانبی در کشت و صنعت خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در چند سال آینده تحول عظیمی در حوزه اشتغال منطقه به وجود بیاید.

برداشت ۸۰ تن چغندر پاییزه در هر هکتار کشت و صنعت مغان
گلچین از برداشت ۸۰ تن چغندر پاییزه در هر هکتار از زمین های کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: رکورد بی‌نظیری در تولید چغندرقند پاییزه کشت و صنعت به وجود آمد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت انجام‌شده است گفت: توسعه سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌ریزی های اساسی است و در تلاش هستیم بتوانیم صنایع تبدیلی و محصولات تولیدی مدرن و متنوع را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: آرزویمان جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در دشت مغان است و در این زمینه کشت و صنعت مغان برنامه‌ریزی منسجمی را مبنای کار قرار داده است.

گلچین تصریح کرد: این امر می‌تواند علاوه بر کاهش خام فروشی نقش مهمی نیز در کاهش تصادفات داشته باشد چراکه این محصولات در خود دشت مغان تولید و تبدیل می‌شود و نیاز به حمل با کامیون نیست.

کد خبر: ۳۵٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha