۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
گندله سه چاهون بافق بزرگترین پروژه اقتصادی یزد است
استاندار یزد:

گندله سه چاهون بافق بزرگترین پروژه اقتصادی یزد است

یزد- استاندار یزد پروژه گندله سازی سه چاهون بافق را بزرگترین پروژه اقتصادی استان بیان کرد و گفت: حداکثر توان استان برای اتمام این پروژه به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد،  محمدعلی طالبی در جریان سفر خود به بافق، از طرح گندله سازی سه چاهون این شهرستان بازدید و در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل این پروژه برگزار شد، حضور یافت. 

وی پروژه گندله سه چاهون بافق را بزرگترین پروژه اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید نام برد و از توجه جدی و حمایت کامل رئیس جمهور به این پروژه یاد کرد. 

 استاندار یزد با بیان اینکه نگاه و رویکرد استان به شهرستان بافق، ایجاد زنجیره کامل صنعت فولاد است، خاطر نشان کرد: بافق، قطب و مادر صنعت آهن در کشور بوده و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. 

وی افزود: این پروژه می‌تواند تأثیر اقتصادی قابل توجهی بر شهرستان بافق و استان داشته باشد و برای اتمام آن حداکثر مساعدت صورت خواهد گرفت. 

گفتنی است، پروژه گندله‌سازی سه چاهون بافق یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها را از نظر تأثیر در تکمیل چرخه فولاد و ارزش افزوده در کشور دارد.

لازم به ذکر است گُندُله به معنی گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ‌آهن و دیگر مواد افزودنی است که ابتدا خام و سپس پخته و سخت شده و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

کد خبر: ۳۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha