۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
واحدهای کوچک می‌توانند مواد اولیه را از بورس کالا خریداری کنند
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

واحدهای کوچک می‌توانند مواد اولیه را از بورس کالا خریداری کنند

مصاحب، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت صمت، واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند تا ۷۰ درصد ظرفیت، مواد اولیه خود را از طریق بورس کالا خریداری کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، اصغر مصاحب افزود: در حال حاضر دو راهکار برای تأمین مواد اولیه در صنایع کوچک و بزرگ مهیا شده است؛ یکی ایجاد تعاونی مشترک و خرید مشترک از بورس کالا و همچنین به پیشنهاد وزارت صمت، واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند تا ۷۰ درصد ظرفیت، مواد اولیه را از طریق بورس کالا خریداری کنند.

وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک موظف است با همکاری دستگاه‌های خدمت رسان؛ آب، برق و گاز را تا ورودی کارگاه‌های تولیدی احداث کند.

مصاحب با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸۰ شرکت را تحویل شرکت‌های خدماتی داده ایم افزود: امسال بین وزارت نیرو، سازمان صنایع کوچک و سازمان برنامه، تفاهم نامه تأمین اعتبار برای رفع مشکلات صنایع کوچک برقرار شد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درباره فرایند صدور مجوز هم گفت: در سال‌های اخیر تعداد مجوزهای وزارت صنعت از ۸۴ مجوز به ۴۵ مجوز کاهش پیدا کرده که حدود ۵۰ درصد از این مجوزها حذف یا ادغام شده است.

مصاحب افزود: روز گذشته در سازمان صنایع کوچک، رونمایی از ۶ سامانه که بخش عمده فعالیت آن واگذاری زمین است، الکترونیکی در همه استان‌ها کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این سامانه بعد از صدور جواز تأسیس که الکترونیکی بارگذاری شده است، تولیدکننده می‌تواند قرارداد خود را منعقد کند و واریز وجه داشته باشد.

مصاحب تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک، اختیار تمام فعالیت‌ها و صدور مجوزها را به استان‌ها داده است.

وی گفت: در سازمان صنایع کوچک دو واحد فنی و صنایع کوچک داریم و در بخش صنایع کوچک؛ موضوع توسعه و حمایتی را دنبال می‌کنیم و باید تولید کننده را توانمند کنیم تا بتواند رقابت پذیر و در عرصه بین المللی موفق باشد.

کد خبر: ۳۵٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha