۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
سرنخ گرانی‌ها اصناف و خرده‌فروشی‌ها نیستند/ لبنیات  ۳۰ درصد گران شده است
نایب‌رئیس اتاق اصناف اردبیل:

سرنخ گرانی‌ها اصناف و خرده‌فروشی‌ها نیستند/ لبنیات ۳۰ درصد گران شده است

اردبیل - محمدپور، نائب رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: سرنخ گرانی‌ها اصناف و خرده‌فروشی‌ها نیستند.

عادل محمدپور در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص گرانی‌های اخیر در بازار اظهار کرد: ریشه گرانی را باید در اقدامات دستگاه‌های دولتی جست و جو کرد.

نائب رئیس اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: وقتی شب می‌خوابی، صبح بلند می‌شوی می‌بینی بنزین یک هزارتومانی، سه هزار تومان شده است باید منتظر تبعات آن نیز باشیم. همین مسئله باعث می‌شود هزینه‌های مربوط به سیستم حمل‌ونقل افزایش پیدا کند؛ گرانی به تولیدکننده‌ها نیز می‌رسد و این رویه به‌صورت متصل‌به‌هم ادامه می‌یابد.

وی بابیان اینکه سرنخ گرانی‌ها اصناف و خرده‌فروشی‌ها نیستند گفت:  واحدهای صنفی تنها عامل توزیع و خدمات هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف اردبیل با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: باتوجه به اینکه مواد اولیه مصرفی موردنیاز تولیدکنندگان، وارداتی هستند قطعاً افزایش و کاهش نرخ ارز در قیمت نهایی تأثیرگذار خواهد بود.

محمدپور بابیان اینکه قیمت لبنیات در طول ۱۵ روز گذشته به‌صورت پلکانی با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است گفت: ریشه این گرانی‌ها واحدهای صنفی نیستند.

 وی با اشاره به کثرت واحدهای صنفی در استان اظهار کرد: اتفاقا همین عامل باعث شده صنوف حتی کمتر از سود متعلقه مصوب را برای فروش کالای خود در نظر بگیرند.

نائب رئیس اتاق اصناف اردبیل بر لزوم نقش پررنگ اتاق اصناف در تصمیم‌گیری‌های کلان ازجمله ستاد تنظیم بازار تأکید کرد و افزود: حضور اصناف، کمک‌حال دولت خواهد بود و انتظار می‌رود مدیران کلان کشوری به جامعه اصناف بها دهند.

کد خبر: ۳۵٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha