۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
اصلاح ساختار بودجه تنها راه کاهش بدهی دولت به بانکهاست
نماینده مجلس یازدهم:

اصلاح ساختار بودجه تنها راه کاهش بدهی دولت به بانکهاست

علیزاده، نماینده مجلس معتقد است فقط در صورت اصلاح ساختار بودجه می توان با اطمینان خاطر گفت که این بدهی های دولت به بانک مرکزی و بانکهای دولتی کمتر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با برنامه "گفتگوی اقتصادی" درباره روند بدهی دولت به بانک مرکزی مصاحبه تلفنی کرد.

علیزاده با اعلام اینکه اصلاح ساختار بودجه در مجلس یازدهم کلید خورده است گفت: با ابلاغ پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم اقدامات در این خصوص آغاز شده است.

وی افزود: ما در سال جهش تولید از بانکها انتظار داریم که با پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی یا واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل جهش تولید را کلید بزنند اما وقتی از دولت طلب دارند و طلبشان هم وصول نشده تحقق این مهم چگونه ممکن است!؟ ضمن اینکه دولت هم برای راه اندازی بنگاه ها به بانکهای عامل دولتی فشار می آورد که تسهیلات پرداخت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: بانکهای عامل دولتی گاهاً توان مالی لازم برای اجرای دستورات دولت مبنی بر تأمین هزینه و تسهیلات مورد نیاز را نداشتند و در عمل متوسل به استفاده از بانک مرکزی شدند و بانک مرکزی هم خط اعتباری در اختیارشان قرار داد و آن ها هم اضافه برداشت کردند و به همین خاطر هم دولت همیشه مقروض بانک های دولتی باقی مانده است.

این نماینده مجلس معتقد است که فقط در صورت اصلاح ساختار بودجه می توان با اطمینان خاطر گفت که این بدهی های دولت به بانک مرکزی و بانکهای دولتی کمتر خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه مجلس وظیفه نظارتی خود را در این خصوص بیشتر خواهد کرد گفت: از آنجاییکه برخی قوانین فعلی، قوانین قبلی را نقض می کنند و برخی هم دست و پاگیر هستند مجلس باید در جهت اصلاح قوانین زائد و تدوین قوانین مناسب برای پرداخت بدهی های دولت به بانکها اقدام کند.

کد خبر: ۳۵٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha