۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنعت مشگین شهر
فرماندار مشگین‌شهر خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنعت مشگین شهر

اردبیل- صمدی، فرماندار مشگین‌شهر از سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در حوزه صنعت در شهرستان مشگین‌شهر باهدف ایجاد تحول اقتصادی در این منطقه خبر داد.

اکبر صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما سال گذشته موفق شدیم ۱۱۵ طرح اقتصادی و عمرانی را با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم تا فرصت اشتغال برای بیش از ۷۵۰ نفر فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهور به شهرستان مشگین‌شهر سه طرح مهم اقتصادی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ازجمله این طرح‌ها فاز اول کارخانه کامیون‌سازی با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بود.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: در این سفر سد احمدبیگلو و شبکه اصلی و فرعی با ۲۵۰ میلیارد تومان و چهار خطه اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۲۰ کیلومتر و رضی – امیرکندی به طول ۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

صمدی گفت: در حال حاضر باهدف توسعه گردشگری در مشگین‌شهر مسیر گردشگری موئیل به قینرجه و لاهرود به شابیل و قوتورسوئی در حال بهسازی و آسفالت‌ریزی است تا با اتمام آن گردشگران با ایمنی بیشتر بتوانند در این مسیر تردد کنند.

وی بیان کرد: همچنین در محورهای گردشگری مشگین‌شهر به طول ۵۰ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت در حال انجام است و در کنار آن تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۲۰ کیلومتر در مرحله نهایی است.

احداث ۲۵ کارخانه جدید در مشگین‌شهر
فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: احداث پنج آب‌درمانی و مجتمع اقامتی در این شهرستان با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و ۲۵ کارخانه تولیدی در مشگین‌شهر مراحل نهایی اجرا را سپری می‌کنند.

صمدی اظهار کرد: کارخانه تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی، سوسیس و کالباس، لبنیات و همچنین واحد تولیدی پوشاک و رنگ و رزین در رضی و ام‌دی‌اف با یک هزار میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر در این شهرستان در حال انجام است.

وی ظرفیت معدنی این شهرستان را نیز بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: از سه زون معدنی استان دو زون در این شهرستان و منطقه نیاز و سرخانلو قرار دارد که اکتشاف مس، مولیبدن و طلا در مرحله نهایی بوده و عملیات استخراج نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: در حمایت از سرمایه‌گذاران در توسعه صنعتی و اشتغال منطقه تدارک زیرساخت‌ها به‌ویژه راه‌های مواصلاتی از جهات مختلف به‌ویژه اردبیل، اهر و مغان در اولویت است و سعی می‌کنیم تا آسیب‌پذیری خود را در این بخش به حداقل برسانیم.

کد خبر: ۳۵٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha