۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
نشست برنامه عملیاتی تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران برگزار شد

نشست برنامه عملیاتی تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران برگزار شد

نشست هم اندیشی ملی «بررسی برنامه عملیاتی تفاهم نامه تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی» به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: بی‌تردید ارتقاء وضعیت معیشتی، تامین رفاه و برنامه ریزی در حوزه های مسکن، سهام و کاهش آسیب های اجتماعی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژه ای در عملیاتی شدن آن دارد.
وی افزود: عطف به مستندات قانونی به ویژه اصل ٣١ قانون اساسی و نیز ماده ١٤٩ قانون کار و آیین نامه اجرایی آن در موضوع مسکن کارگری و همچنین تاکید رئیس جمهور و اهتمام ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه مشترک میان  وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با هدف ایجاد ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در دی  ١٣٩٨ منعقد شد.
وی خاطرنشان کرد: این معاونت، مسئولیت راهبری، هماهنگی، انسجام بخشی و تنظیم بخش های متعدد و پیشبرد تفاهم نامه را بر عهده دارد.
صادقی فر بر جلب مشارکت همه جانبه شرکای اجتماعی حوزه کار و تعیین ساز و کار اجرایی طرح‌هایی مانند تامین مسکن کارگران و بازنشستگان تاکید کرد.  
معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح مدل های نه گانه این معاونت در تامین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف ، هدفمند کردن مساعدت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای شاخص دستیابی به مسکن و عدالت اجتماعی را ضروری دانست.
اعضای کارگروه مسکن کارگری و مدیران اموراجتماعی استان های سراسرکشور نیز در این نشست حضورداشتند.  
کد خبر: ۳۵٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha