۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
واکسن‌ کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرد
وزیر بهداشت:

واکسن‌ کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرد

نمکی، وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن کرونا هنوز در جهان به نتیجه ۱۰۰ درصد نرسیده است، گفت: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و بزودی وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سعید نمکی در نشست صمیمی با خبرنگاران، افزود: کرونا ویروس پیچیده ای است بنا بر این تهیه واکسن نیز پیچیدگی دارد.

وزیر بهداشت افزود: برای اینکه از دنیا عقب نمانیم در سه چهار مورد با انسیتو پاستور و رازی در حال ساخت واکسن کووید۱۹ هستیم.

وی ادامه داد: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و بزودی  وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

نمکی تصریح کرد:‌ اما میزان ایمنی‌زایی واکسن مشخص نیست و تا زمان تولید واکسن توصیه می‌کنیم که مردم اصول بهداشتی استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ما همچنین سبد خود را برای خرید واکسن خارجی قرار داده ایم اما تا واکسن و داروی مؤثر برای مقابله و پیشگیری از کووید۱۹ نیامده است مردم فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها را رعایت کنند.

۳۰ درصد یک میلیارد یورو را دریافت کردیم
وزیر بهداشت درباره نحوه دریافت یک میلیارد یورویی که از صندوق ذخیره ارزی قرار بود به دستور رهبری به وزارت بهداشت تعلق بگیرد هم گفت: ٣٠درصد اولیه آن پرداخت شده است.

نمکی ادامه داد :‌در بخشهایی همچون جبران کاهش درآمد بیمارستانها، قسمتی برای دارو، قسمتی برای تامین اکسیژن و تجهیزات پزشکی و قسمتی برای تخت مراقبت های ویژه (ای سی یو) بوده است.
 

کد خبر: ۳۵٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha