۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه منطقه محروم «هلیلان» ایلام
استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه منطقه محروم «هلیلان» ایلام

ایلام- استاندار ایلام از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه منطقه محروم «هلیلان» ایلام خبر داد و گفت: در آینده بخش زیادی از مشکلات این منطقه حل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در محل استانداری ایلام به سفر معاون بنیاد مستضعفان کشور به استان و انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان اشاره کرد و از آن به عنوان فصلی تازه از سازندگی در پیش روی این منطقه محروم یاد کرد و اظهار کرد: بعد از شهرستان شدن هلیلان در رایزنی های گسترده با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان کشور بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تازه تاسیس و محروم اختصاص یافت که این میزان بیش از سه برابر کل اعتبارات این منطقه در سال جاری است.

وی عنوان کرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته معادل ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها و رفع محرومیت ها در این منطقه از سوی بنیاد مستضعفان و ۱۲ میلیارد تومان از طرف معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری بوده است.

وی در ادامه گفت: برنامه ریزی بنیاد مستضعفان طبق دستور مقام معظم رهبری به این صورت بود که این بنیاد در هر استان یک شهرستان محروم را به عنوان شهرستان هدف در نظر بگیرد و نسبت به توسعه و پیشرفت آن اقدام کند.

استاندار ایلام تصریح کرد: بنیاد در استان ایلام دو شهرستان را به عنوان شهرستان هدف برای توسعه و پیشرفت و فعالیت در نظر گرفته و این یک حرکت کم نظیر است که با رایزنی و نگاه مثبت بنیاد به استان لحاظ شده است.

استاندار ایلام بیان کرد: جمع اعتبارات این شهرستان در سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است که اگر حداکثر ۵۰ درصد آن نیز تخصیص یابد به حدود ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر: ۳۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha