۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۶۴ درصد واحدهای تولیدی کرمان دچار مشکل نقدینگی هستند
رئیس صمت شمال استان کرمان:

۶۴ درصد واحدهای تولیدی کرمان دچار مشکل نقدینگی هستند

کرمان- رئیس صمت شمال استان کرمان از مشکل نقدینگی ۶۴ درصد واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی حسینی‌نژاد صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل استان کرمان در محل سازمان صمت شمال استان کرمان، گفت: در زمینه پدافند غیرعامل باید میزان مواد ضروری مورد نیاز استان را تخمین زده و تامین کنیم.

وی از شناسایی میزان کالاهای اساسی مورد نیاز استان کرمان خبر داد و افزود: این کار بر اساس سرانه جمعیت استان انجام شده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز کرمان از داخل و خارج از استان و حتی خارج از کشور تامین می شود، بیان کرد: برای تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز استان کرمان ظرف یک سال آینده به ۳۶۰ میلیون دلار اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و معدنی کرمان اظهار کرد: رویه اقتصادی این استان از کشاورزی به صنعت در حال تغییر است و ظرف دو الی سه سال آینده کرمان به استانی کاملا صنعتی تبدیل می شود.

بنا به گفته رئیس صمت شمال استان کرمان سهم این استان از GDP کشور ۳.۴ درصد و از تولیدات معدنی کشور ۴۳.۱ درصد است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی به ویژه در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: طبق عارضه یابی های انجام شده در گذشته، ۶۴ درصد واحدهای تولیدی استان با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه تعطیلی های مربوط به شیوع کرونا به واحدهای تولیدی آسیب وارد کرد، افزود: برای سر پا نگه داشتن این واحدها به ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی در استان نیاز داریم، این در حالیست که تاکنون فقط چهار میلیارد تومان پرداختی داشته ایم.

وی با انتقاد از بدعهدی ها در زمینه تامین منابع مالی اظهار کرد: یکی از دلایل گرانی های اخیر همین بدعهدی هاست.

کد خبر: ۳۵٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha