۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۷۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در گیلان راه اندازی شده است
استاندار گیلان:

۷۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در گیلان راه اندازی شده است

رشت- استاندار گیلان گفت: تاکنون ۷۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان راه اندازی شد که این آمار تا پایان سال جاری به ۱۰۰ مورد خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع بر ضرورت گسترش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: طی سال های اخیر ۷۶ صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی در گیلان ایجاد شده که هدفگذاری برای سال جاری افزایش این تعداد به یکصد صندوق است.

استاندار گیلان با اشاره به رونمایی سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان در جریان سفر بهمن ماه سال گذشته ابتکار به گیلان اظهار کرد: به یقین این سند به دلیل آنکه اولویت های اساسی و مهم خانواده و زنان و نیز راهکارهای عملیاتی را مشخص می کند، کارآمد بوده و به دنبال بهبود وضعیت مرکز ثقل جامعه یعنی خانواده است.

وی همچنین به امضای تفاهم نامه طرح تاب آوری اجتماعی ویژه خانواده در جریان این سفر اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح زمینه ساز هم افزایی برای توان‌افزایی زنان به ویژه در روستاها، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و اقدامات کارآفرینی است.

وی همچنین با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در تحقق توسعه پایدار اظهار کرد: سرمایه اجتماعی جامعه ایرانی در بخش فعالیت‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد، ظرفیتی مناسب است چنانکه در حال حاضر از افزون بر ۲۰۰ تشکل فعال مردم نهاد استان در زمینه های محیط زیست، خیریه و امور اجتماعی؛ نیمی از این سمن‌ها با مدیریت زنان یا بدنه اصلی  متشکل از بانوان فعالیت دارند و رویکرد ما نیز حمایت از این تشکل‌ها و کمک به آنها برای بسط ظرفیت‌های مدنی و بسیج پتانسیل های اجتماعی است.

زارع بر لزوم توجه به موضوع بالا بردن تاب آوری اجتماعی نیز تاکید و اظهار کرد: این مهم یکی از راهبردهای غلبه بر دشواری های ناشی از کروناست و تأکید دارم به طور جدی در دستور کار باشد چراکه از این رهگذر آحاد جامعه می توانند مهارت های لازم برای رویارویی با مشکلات را به دست آورند.

کد خبر: ۳۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha