۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
شیوع ویروس کرونا قیمت طلا را افزایش داد
تاثیرات کرونا به بازار طلا رسید

شیوع ویروس کرونا قیمت طلا را افزایش داد

انتشار خبرهای جدید از انتشار گسترده و سریع ویروس کرونا در چین و کشورهای دیگر جهان موجب شده تا سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک به سمت دارایی های امن سرازیر شوند و همین مسئله قیمت طلا را به بالاترین رقم در طی بیش از دو هفته گذشته رساند.

به گزارش خبرنگار بازار، انتشار خبرهای جدید از انتشار گسترده و سریع ویروس کرونا در چین و کشورهای دیگر جهان موجب شده تا سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک به سمت دارایی های امن سرازیر شوند و همین مسئله قیمت طلا را به بالاترین رقم در طی بیش از دو هفته گذشته رساند.

قیمت هر اونس طلا در روز پایانی معاملات این هفته ابتدا به بالاترین رقم از ۸ ژانویه تاکنون یعنی ۱۵۷۵ دلار و ۳ سنت رسید و در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۵ درصد رشد به ۱۵۷۱ دلار و ۵۳ سنت افزایش یافت. قیمت فلز زرد در این هفته یک درصد رشد را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴ درصد رشد به ۱۵۷۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بارت ملک، تحلیلگر ارشد موسسه تی دی سکیوریتیز درباره وضعیت کنونی بازار طلا گفت: «کل بازار به حالت امتناع از ریسک پذیری متمایل شده است.»

بر اساس اعلام مقامات چینی، تعداد کشته های شیوع ویروس کرونا در چین به ۵۶ نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز از مرز ۲ هزار نفر عبور کرده است. شی جینپینگ رئیس جمهوری چین گفته کشورش با وضعیت وخیمی مواجه است.

تای وونگ، رئیس بخش داد و ستد فلزات پایه و گرانبها در موسسه بی ام او گفت: «افزایش نگرانی ها در خصوص ویروس در آستانه تعطیلات سال نوی چینی در حال تقویت قیمت طلاست... سرخط خبرها در مورد این بیماری در روزهای آینده منفی تر خواهد شد.»

وی در ادامه گفت، اخبار مربوط به شیوع بیشتر این بیماری و نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه عوامل تعیین کننده قیمت طلا در هفته آینده خواهند بود.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا در دنباله روی از سیاست پولی بانک های مرکزی جهان نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد. قیمت طلا نسبت به هرگونه کاهش نرخ بهره بسیار حساس است، زیرا هرگونه کاهش نرخ بهره موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

همزمان حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۰۰.۵۸ رسید که نشان دهنده افزایش اقبال سرمایه گذران به سوی بازار طلا است.

کد خبر: ۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha