۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
پرداخت ۹۳ درصد از مطالبات گندم‌کاران کشور
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد

پرداخت ۹۳ درصد از مطالبات گندم‌کاران کشور

حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۹۳ درصد از مطالبات گندم‌کاران کشور و خرید ۸.۵ میلیون تن گندم تا پایان فصل خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر روزانه در کشور ۵۵ هزار تن گندم خریداری می‌شود و با توجه به خرید ۷ میلیون و ۷۴۹ هزار تن تا ۲۱ مردادماه به نظر می‌رسد خرید تضمینی ۸.۵ میلیون تن از این محصول محقق شود.

وی افزود: برای پرداخت پول کشاورزان در سال جاری موفقیت‌های خوبی به دست آمده است و توانسته‌ایم پول گندم‌کاران و کلزاکاران را با کمترین اتکا به منابع تسهیلات بانکی و از طریق منابع عمومی، بودجه و منابع شرکت پرداخت کنیم.

بر اساس این گزارش، حجت براتعلی، مدیرکل توزیع و فروش در این نشست از فروش ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از ابتدای سال تاکنون خبر داد که میزان فروش در مقایسه با سال گذشته در همین زمان کاهشی بوده و ۲۰۰ هزار تن مصرف گندم در سال ِجاری صرفه جویی شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ قیمت جهانی گندم در هفته جاری نسبت به هفته منتهی به ۵ آگوست از ۱۸۳ دلار در هر تن به ۱۸۱ دلار رسیده است، در حالیکه قیمت برنج اندکی افزایش یافته و شکر نیز افزایش قیمت را تجربه کرد. دانه‌ی روغنی هم در جهان تحت تأثیر واردات سویای چین قرار دارد.

مدیرکل توزیع و فروش نیز در خصوص تأمین روغن مصرفی گفت: ۵ کشتی روغن در حال رسیدن به بنادر و تخلیه هستند.

کد خبر: ۳۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha